مکمل بنزین
گوناگون

معرفی بهترین و بدترین خودروها برای رانندگان بلندقد و کوتاه‌قد

کانسومر ریپورتز (Consumer Reports) یک سازمان آمریکایی است که به آزمایش مستقل کالاها و تحقیقات از مصرف‌کنندگان می‌پردازد. حال این سازمان لیستی از بهترین و بدترین خودروهای بازار آمریکا برای رانندگان قدبلند و کوتاه‌قد تهیه کرده است. برای فهمیدن اینکه کدام خودروها برای رانندگان بلندقد، کوتاه‌قد و یا هردو مناسب هستند، کانسومر ریپورتز خودروها را از نظر راحتی صندلی، موقعیت رانندگی، ورود و خروج و دید رو به بیرون آزمایش کرده است. قد آزمایش‌کنندگان هم بین 155 تا 190 سانتی‌متر بوده است.

طبق این بررسی‌ها، 10 خودرویی که برای رانندگان بلندقد مناسب هستند شامل ب‌ام‌و سری 7، پورشه کائن، ب‌ام‌و X7، آئودی Q7، هوندا پایلوت، جنسیس G90، ولوو XC90، ب‌ام‌و X5، آئودی A8 و رنجروور می‌شود.

از سوی دیگر، بدترین خودروها برای رانندگان بلندقد هم مزدا MX-5، تویوتا تاکوما، تویوتا سوپرا، پورشه 918 اسپایدر، جیپ گلادیاتور، شورلت بولت، هیوندای ولوستر، پولستار 2، جیپ رانگلر و هوندا اینسایت هستند.

افراد کوتاه‌قد اما بهتر است سراغ خودروهای سوبارو فورستر، ب‌ام‌و سری 7، لکسس ES، ولوو XC90، سوبارو اوت‌بک، ب‌ام‌و X5، لکسس RX L، فولکس‌واگن تیگوآن، هوندا اودیسه و ب‌ام‌و X3 بروند.

همچنین این افراد بهتر است از انتخاب خودروهای مزدا NX-5، جیپ رانگلر، شورلت کامارو، تویوتا تاکوما، جیپ گلادیاتور، میتسوبیشی میراژ، شورلت کلرادو، جیپ رنگید، فورد F150 و نیسان تایتان صرف‌نظر کنند.

«مایک کوینسی» از کانسومر ریپورتز در رابطه با این بررسی در گفتگو با فاکس نیوز گفته است بسیاری از خودروهایی که برای رانندگان قدبلند یا کوتاه‌قد مناسب نیستند، فاقد تنظیمات مناسب صندلی هستند. علاوه بر این، ورود و خروج به بسیار از پیکاپ‌ها حتی درصورتی‌که به پله رکاب مجهز باشند هم به‌سختی صورت می‌گیرد که این یعنی این خودروها بیشتر برای افراد بلندقد مناسب هستند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. میتسوبیشی میراژ؟ نامناسب برای کوتاه قامتان؟! اشتباه نشده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا