مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا پریوس با موتور هیدروژنی، در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد

نسل چهارم فعلی تویوتا پریوس کم کم قدیمی می‌شود؛ این خودروی ژاپنی که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، علی‌رغم به روزرسانی‌ها و نسخه‌های ویژه متعدد که تا به حال به طور سالانه شاهد آن‌ها بوده‌ایم، به تغییرات اساسی نیاز دارد. اگر شما هم جز افرادی هستید که منتظر نسخه جدید پریوس هستند، باید بگوییم، طبق گزارشاتی که از ژاپن منتشر شده، این اتومبیل جدید از سال آینده، دسامبر ۲۰۲۲، وارد بازار خواهد شد.

با این حال، به گفته Best Car، موتور این اتومبیل از موتور ۱.۸ لیتری فعلی بهتر خواهد بود و یک موتور الکتریکی دیگر هم دارد که شامل موتور احتراق هیدروژنی هم می‌شود.

اگر این اطلاعات به نظرتان آشنا می‌آید باید بگوییم که این شایعه مطابق گزارش قبلی Forbes در اوایل ماه جاری است، لازم به ذکر است که این گزارش بعدا با آنچه تویوتا در ماه آوریل به نمایش گذاشت – کرولا با موتور احتراق هیدروژنی- تطابق داشت.

به جای استفاده از پیل‌های هیدروژنی، تویوتا به منظور تقویت احتراق از هیدروژن استفاده می‌کند؛ به گفته خودروساز، آلایندگی Co2 این سیستم نزدیک به صفر بوده و تنها مقدار کمی NOx تولید خواهد کرد.

سایت Bestcar می‌گوید که همان موتور احتراق هیدروژنی که در کرولا نصب شده، در پریوس بعدی و به منظور ست آپ PHEV استفاده خواهد شد. اگرچه، سه سال طول خواهد کشید تا این تنظیمات عملی شوند، این بدان معنی است که، Prius PHEV هیدروژنی، تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار نخواهد شد.

با این اوصاف، انتظار می‌رود پریوس بعدی با تنظیمات معمولی موتور الکتریکی ++ ICE و یک طراحی جدید ارائه شود؛ همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، تکمیل نسخه‌های هیدروژنی این خودرو به زمان نیاز دارد و چند سال بعد عرضه خواهد شد، لازم به ذکر است که تا آن زمان عرضه نسخه‌های هیدروژنی، لازم است زیرساخت‌های مورد نیاز برای سوخت‌گیری هیدروژن هم تکمیل شوند.

البته جدول زمانی ذکر شده برای بازارهای ژاپن هستند، پس انتظار یک سری تغییرات برای بازارهای دیگر را داشته باشید، به ویژه با توجه به زیرساخت‌های مربوط به هیدروژن. بازهم یادآوری می‌کنیم که این اطلاعات تایید نشده‌اند و فعلا به عنوان شایعه تلقی می‌شوند؛ پس بیایید منتظر اطلاعیه‌های رسمی باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا