مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید جیپ گرند چروکی در نسخه پنج‌نفره معرفی شد

نسل اول گرند چروکی در سال 1992 معرفی و به‌سرعت به یکی از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات جیپ تبدیل شد. نسل چهارم این خودرو در سال 2010 روی خط تولید رفت و حالا پس از گذشت بیش از یک دهه، زمان آن رسیده بود تا جای خود را به نسل پنجم بدهد.

به همین دلیل، اوایل امسال جیپ نسل جدید گرند چروکی را در قالب نسخه هفت‌نفره و سه ردیف صندلی L معرفی کرد و حالا نسخه کوتاه‌تر و پنج‌نفره آن‌هم معرفی شده تا گرند چروکی را برای فتح بازار آماده کند.

جیپ گرند چروکی

طراحی جیپ گرند چروکی:

گرند چروکی دو ردیفه ظاهر تقریباً یکسانی با برادر سه ردیفه خود دارد اما فاصله محوری آن با 126 میلی‌متر کاهش به 2,964 میلی‌متر رسیده و برای اولین بار در تاریخ این نام باسابقه، قوای محرکه هیبریدی هم برای آن ارائه شده است. نسخه پلاگین‌هیبریدی این خودرو که گرند چروکی 4xe نام دارد، از همان قوای محرکه رانگلر 4xe پلاگین‌هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است.

مجموع خروجی این سیستم 375 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور است و به لطف یک پکیج باطری 17 کیلووات ساعتی می‌تواند تا 40 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. برد کلی این نسخه هم 710 کیلومتر اعلام شده است.

جیپ گرند چروکی

اما علیرغم ارائه این نسخه هیبریدی، جیپ همچنان همان پیشرانه‌های شش سیلندر و هشت سیلندر سنتی را هم برای گرند چروکی جدید ارائه می‌کند. موتور پایه همان 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی قبلی است که 293 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور دارد اما کسانی که قدرت بیشتری می‌خواهند می‌توانند سراغ موتور 5.7 لیتری V8 بروند.

این موتور با تولید 357 اسب بخار قدرت و 529 نیوتن متر گشتاور، ظرفیت یدک کشی 3260 کیلوگرمی را فراهم می‌کند که از ظرفیت 2810 کیلوگرمی نسخه V6 بیشتر است.

جیپ گرند چروکی

نسل جدید گرند چروکی در چهار تیپ مختلف بنام‌های لاردو، لیمیتد، تریل‌هاوک، اوورلند و سامیت ارائه می‌شود اما احتمالاً اکثر طرفداران از وجود تیپ آفرودی تریل‌هاوک خوشحال خواهند شد. این نسخه به تعلیق بادی با 287 میلی‌متر ارتفاع از زمین، لاستیک‌های آفرودی، قفل دیفرانسیل عقب و دیگر قطعات آفرودی مجهز است که به عبور از مسیرهای سخت و خشن کمک می‌کنند.

جیپ گرند چروکی

هرچند مدل‌های پایه گرند چروکی به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب عرضه می‌شوند اما جیپ بسته به تیپ، چند نوع سامانه چهارچرخ محرک شامل کوادرا ترک I، کوادرا ترک II و کوادرا درایو II را برای آن ارائه می‌کند.

در همه این سیستم‌ها زمانی که تشخیص داده شود نیازی به کشش اضافی نیست، به‌منظور کاهش مصرف سوخت ارسال نیرو به چرخ‌های جلو متوقف می‌شود. گرند چروکی دو ردیفه جدید در داخل هم دقیقاً مثل بیرون تقریباً با برادر هفت‌نفره خود یکسان است که این یعنی در اینجا هم شاهد همان فضای لوکس و تکنولوژی‌هایی مثل سیستم صوتی مکینتاش هستیم که در واگنییر دیده‌ایم. نسل جدید جیپ گرند چروکی اواخر امسال به بازار ایالات‌متحده عرضه می‌شود.

جیپ گرند چروکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا