مکمل بنزین
گوناگونخبر

سیستم جدید رنگ‌آمیزی BMW را ببینید! (ویدئو)

BMW یک برنامه رنگ‌آمیزی جدید طراحی کرده که علاوه بر سازگاری با محیط زیست، رضایت مشتریان را نیز جلب کرده است. این تکنولوژی جدید رنگ ماشین به دستگاه‌های رنگ پاشی نیاز ندارد و به کمپانی‌هایی که خودروهایی با طراحی پیچیده، از جمله طراحی‌های دو رنگ تولید می‌کنند؛ اجازه می‌دهد که خودروهایشان را سریع‌تر و ارزان‌تر رنگ کنند.

تکنولوژی جدید EcoPaint Jet Pro نام گرفته و مانند پرینترهای جوهرافشان عمل می‌کند؛ استفاده از این سیستم به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا رنگ‌ها را با دقت بالاتر اعمال کنند. پیستوله‌های رنگ‌پاش از یک جسم چرخان تشکیل شده‌اند که ۳۵_۵۵۰۰۰ دور در دقیقه چرخیده و رنگ را به طور الکترواستاتیک به سطح خواهد چسباند؛ در روش جدید، رنگ‌آمیزی بدون کمک نیروی الکترواستاتیک و با تکیه برJet Application انجام می‌شود.

در این فرایند از یک صفحه مشبک استفاده می‌شود که ضخامت آن قابل تنظیم است و می‌تواند اندازه‌ای بین ۱ میلی‌متر تا ۵۰ میلی‌متر داشته باشد، رنگ آمیزی به این صورت آنقدر دقیق است که به BMW اجازه می‌دهد بدون نیاز به پوشاندن خودرو دو رنگ مختلف را در کنار هم اعمال کند، مثلا در حالتی که تصمیم دارید بر روی کاپوت خودرویتان نوارهای مسابقه اضافه کنید.

رنگ خودروبه گفته BMW، گزینه‌های شخصی سازی رنگ ”تقریبا نامحدود” هستند چرا که دیگر لازم نیست افراد به صورت دستی پنل‌های بدنه را بپوشانند تا رنگ به آن قسمت‌ها نفوذ نکند؛ در این سیستم، تنها لازم است طرح موردنظر در رایانه برنامه ریزی شود، پس از آن، دستگاه درست مانند یک پرینتر جوهر افشان رنگ‌آمیزی پنل‌های بدنه را انجام خواهد داد.

این روش با صرفه جویی در رنگ و همین‌طور زمان پرسنل، هزینه‌ها را کاهش داده و به BMW اجازه می‌دهد طرح‌های سفارشی را به طیف گسترده‌تری از مشتریانش ارائه دهد. صرفه‌ جویی در مصرف رنگ به معنی تولید ضایعات کمتر هم هست، هوای کم‌تری نیز لازم است، که یعنی استودیوهای رنگ این شرکت در مصرف برق صرفه جویی خواهند کرد، چرا که در این حالت حجم کمتری از هوا را فشرده خواهند کرد.

کمپانی BMW تخمین زده که با این سیستم، در سال حدود ۶۰۰۰ مگاوات ساعت از انرژی مصرفی کمپانی کم خواهد شد که یعنی آلایندگی‌ کربن تولید شده توسط کارگاه‌های رنگ BMW تقریبا ۲۰۰۰ تن کاهش پیدا می‌کند.

رنگBMW در حال آزمایش امکانات جدید خود بر روی سری کوچکی از M4هاست که ابتدا در ناوگان خود استفاده خواهند شد و معرفی آن قرار است در سال ۲۰۲۲ انجام شود. میلان ندلوکوویچ، سرپرست تولید در BMW AG، می‌گوید: “ما انتظار داریم تولیداتمان استانداردهای بازدهی را برآورده کنند، پایداری بالایی داشته باشند و کاملا دیجیتالیزه شده باشند.”

وی در ادامه افزود: “این فناوری رنگ آمیزی هوشمند، تمام ویژگی‌های یک پروسه نوآورانه را دارد، به علاوه مزایای منحصر به فردی برای مشتریان خواهد داشت.”

ویدئو

این فناوری جذاب را ببینید:

https://www.aparat.com/user/dashboard/video_stat/videohash/t1iqm

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا