مکمل بنزین
گوناگونخبر

آغاز عرضه چری تیگو 7 پلاس به بازار چین

نسل دوم چری تیگو 7 برای اولین بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو 2019 رونمایی شد. حال نیز چری نسخه جدیدی از این کراس‌اوور کامپکت را با نام تیگو 7 پلاس روانه بازار چین کرده است. همان‌طور که اطلاع دارید، چری کراس‌اوورهای خود را با نام تیگو به بازار عرضه می‌کند و به نظر می‌رسد خیلی به آن‌ها علاقه دارد زیرا هم‌اکنون 12 مدل تیگوی مختلف به بازار عرضه می‌شوند که از تیگو 3 آغاز شده و به تیگو 8 پلاس ختم می‌شود. بسیاری از این خودروها از لحاظ قیمت و اندازه باهم همپوشانی دارند اما به نظر می‌رسد چری اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد و همچنان تیگوهای جدیدی را به سبد محصولات خود اضافه می‌کند.

درهرحال، تیگو 7 پلاس جایگاه کمی بالاتری نسبت به تیگو 7 را در بازار هدف قرار داده و به‌نوعی بین تیگو 7 و تیگو 8 قرار می‌گیرد. این کراس‌اوور جدید اما در ظاهر تفاوت زیادی با تیگو 7 معمولی ندارد و جلوپنجره شش‌ضلعی جدید با قاب مشکی‌رنگ و تغییراتی جزئی در ورودی‌های هوای جلو تنها ویژگی‌های جدید قابل‌توجهی هستند که در آن به چشم می‌خورد.

داخل خودرو اما تغییرات بزرگ‌تری را تجربه کرده و با تناسب و کیفیت متریال خوب، بسیار بهتر از قبل شده است. در اینجا همچنین برخلاف تیگو 7 معمولی، از دو نمایشگر 12.3 اینچی چسبیده به هم استفاده شده که سمت چپی برای صفحه آمپر و سمت راستی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. این نمایشگر، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Lion 4.0 چری را ارائه می‌کند و از اپل کارپلی و بایدو کارلایف برخوردار است. علاوه بر این، پایین‌تر روی کنسول میانی هم یک نمایشگر لمسی دیگر به همراه دو کنترلر دوار فیزیکی برای سیستم تهویه جای گرفته است.

تیگو 7 پلاس با 4,500 میلی‌متر طول، 1,842 میلی‌متر عرض، 1,746 میلی‌متر ارتفاع و 2,670 میلی‌متر فاصله محوری، خودرو جاداری است. البته این کراس‌اوور کامپکت همچنان پنج صندلی دارد و کسانی که به هفت صندلی نیاز دارند باید سراغ تیگو 8 یا تیگو 8 پلاس بروند.

تیگو 7 پلاس با دو پیشرانه مختلف به بازار عرضه می‌شود. موتور اول 1.5 لیتری توربو با 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است که با گیربکس‌های شش سرعته دستی یا CVT قابل انتخاب خواهد بود. موتور بعدی هم 1.6 لیتری توربو است که 197 اسب بخار قدرت و 290 نئون متر گشتاور دارد و با یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه ارائه می‌شود.

موتور 1.5 لیتری اما در نسخه هیبریدی خفیف 48 ولت هم ارائه می‌شود که مصرف سوخت کمتری دارد. طبق اعلام چری، این موتور در نسخه معمولی 6.9 لیتر و در نسخه 48 ولت 5.9 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند. مصرف سوخت موتور 1.6 لیتری هم 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر است. قیمت چری تیگو 7 پلاس از 86,800 یوآن معادل 13,460 دلار برای نسخه پایه آغاز شده و به 123,900 یوآن معادل 19,200 دلار برای بالاترین نسخه ختم می‌شود. این قیمت‌ها بسیار مناسب به نظر می‌رسند و نشان می‌دهند که چری مثل همیشه می‌داند چگونه خودروی باکیفیت و مجهزی را با قیمت عالی بسازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا