مکمل بنزین
گوناگونخبر

قیمت نسل جدید لکسوس NX اعلام شد

از آنجایی که احتمالا کنجکاو هستید قیمت‌ها را بدانید، بدون مقدمه به بررسی قیمت‌ خودروها و خصوصیات هر مدل می‌پردازیم.

قیمت سطح اولیه NX 250 برای ورژن دیفرانسیل جلو، از ۳۷,۹۵۰ دلار و برای چهار چرخ محرک از ۳۹,۹۵۰ دلار شروع می‌شود. لکسوس جزئیات کامل را ارائه نداده اما می‌دانیم که رینگ‌های ۱۸ اینچی این کراس اوور از جنس آلیاژ هستند، آینه‌ها از نوع auto-dimming بوده (این آینه‌ها قابلیت کاهش شدت نور منعکس شده از سطح خود را دارند و برای رانندگی در شب مناسب‌تر هستند.) و خودرو از یک سیستم صوتی ۱۰ بلندگو بهره می‌برد، همچنین، یک اکانت استریم Amazon Music هم برای اتومبیل در نظر گرفته شده.

رانندگان همچنین، یک سیستم سرگرمی جدید لکسوس را خواهند داشت که یک صفحه نمایش ۹.۸ اینچی دارد. این خودرو از Android Auto بی‌سیم و Apple CarPlay نیز پشتیبانی می‌کند. NX 250، اتصال‌های امنیتی، سرویس، ریموت و وای فای را دارد اما برای استفاده از امکان Drive connect لازم است اشتراک تهیه کنید. با این کار دسترسی به دستیار هوشمند جدید و همین‌طور ناوبری مبتنی بر داده‌های Google نیز به شما داده خواهد شد.

ایمنی لکسوس

و اما بخش ایمنی خودرو! یک سیستم دستیار راننده Lexus Safety System ورژن 3.0 بر روی خودرو نصب شده که به یک سیستم ”هشدار پیش از برخورد” به عقب و جلو، تشخیص عابران پیاده/ دوچرخه سواران/ موتورسواران و همین‌طور ترمز اضطراری مجهز است‌. به علاوه دستیارهای هوشمند مربوط به ورود به تقاطع، دور زدن، فرمان دادن اضطراری هم به این سیستم اضافه شده‌اند. یک مانیتور هم برای نشان دادن نقطه کور خودرو و هشدار نزدیک شدن ترافیک به عقب اتومبیل تعبیه شده.

از ویژگی‌های برجسته دیگر این خودرو می‌توان به رادار دینامیک کروز کنترل با قابلیت کاهش منحنی سرعت، کمک به رانندگی بین خطوط، راهنمای معنای تابلوهای راهنمایی و چراغ‌های جلو اتوماتیک اشاره کرد. قفل‌های دیجیتال با امکان خروج ایمن و دوربین دید عقب با خطوط دینامیک، ویژگی‌های خاص و چشمگیر این خودرو را تکمیل می‌کنند.

قیمت NX 250 Premium تا ۴۱۰۰۰ دلار هم بالا می‌رود؛ در این ورژن، برف‌‌پاکن‌هایی با سنسور باران، مونوروف برقی، یک سیستم روشنایی تطبیقی در جلو و یک Liftgate برقی با سنسور ضربه اضافه شده‌اند. در داخل، صندلی‌های جلو سیستم تهویه و گرمکن دارند، ارتفاع فرمان به صورت برقی تنظیم خواهد شد و یک سیستم حافظه هم وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های داخلی می‌توان به فریم مشکی، نورپردازی داخلی و دستیار هوشمند پارک با ترمز خودکار، سنسور تشخیص نزدیک شدن ترافیک به خودرو و تشخیص عابر پیاده اشاره کرد.

و اما، اگر این خصوصیات به اندازه کافی برای شما لوکس نیستند، ورژن ۴۴,۱۰۰ دلاری NX 250 Luxury احتمالا با سلیقه شما سازگار خواهد بود. در این ورژن صندلی‌ها روکش‌ چرم دارند، فرمان خودرو گرم می‌شود و روشنایی‌های موضعی در فضای داخلی اضافه شده‌اند. از دیگر خصوصیات این ورژن می‌توان به صفحه نمایش ده اینچی و یک سیستم سرگرمی ۱۴ اینچی با ناوبری cloud-base اشاره کرد.

برای موتور دو انتخاب وجود دارد که یکی از این موتورهای چهارسیلندر هیبرید است. صرف نظر از آنکه که ورژنی خریداری شده، تمام NX250 ها یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری دارند که تنفس طبیعی دارد و ۲۰۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و گشتاوری معادل ۲۴۹ نیوتن متر دارد. نیروی موتور از طریق یک گیربکس هست سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود، و صفر تا صد در ورژن چهارچرخ محرک، حدودا ۸.۲ ثانیه است. خریدارانی که به دنبال قدرت بیش‌تر هستند می‌توانند NX 350 را که از ۴۱,۵۵۰ دلار شروع می‌شود خریداری کنند و ارتقا دهند.

پکیج‌های تریم مانند مدل‌های پایه عرضه شده اند و NX 350 premium از ۴۴,۶۰۰ شروع می‌شود، این در حالیست که نسخه لوکس آن ۴۹۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد. البته NX 350 در قالب F Sport نیز در دسترس است. قیمت NX 350 h نیز از ۴۱۰۵۰ دلار شروع می‌شود، این خودرو هم یک موتور ۲.۵ لیتری دارد که چهارسیلندر است، یک گیربکس دوموتوره دارد که چرخ‌های عقب را تغذیه کرده و ۲۳۹ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. تخمین زده شده مصرف سوخت این خودرو در شهر ۴۱ گالن در مایل باشد، برای رفت و آمد در بزرگراه‌ها این عدد به ۳۷ رسیده، و برای ترکیبی، ۳۹ خواهد بود.

این مدل یک حالت EV هم دارد که برای سفرهای کوتاه در نظر گرفته شده و با فعال کردن آن، تنها از برق استفاده خواهید کرد. نسخه پرمیوم این خودرو با قیمت ۴۴۱۰۰ دلار به فروش خواهد رسید و قیمت تریم لوکس آن از ۴۸۵۰۰ دلار شروع خواهد شد.

در انتهای لیست، NX 450h+ پلاگین، هیبریدی قرار دارد که گران‌ترین خودروی این سری است، مدل لوکس آن ۵۵۵۶۰ دلار بوده و تریم F Sport Luxury آن، ۵۶۹۰۰ دلار فروخته خواهد شد. آنچه باعث برتری این خودرو می‌شود پیشرانه قدرتمند آن است، موتورهای الکتریکی ارتقا پیدا کرده‌اند و در آن از یک پک باتری ۱۸.۱ کیلوواتی لیتیوم-یون استفاده شده. این تنظیم، در حالت ترکیبی قدرت چشمگیری معادل ۳۰۲ اسب بخار به خودرو می‌بخشد و در حالتی که تنها از باتری‌ها استفاده کنید برد شارژ آن‌ها تقریبا ۶۰ کیلومتر خواهد بود.

مجموعه‌ای از گزینه‌های مختلف برای NX وجود دارد و از برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان به صندلی‌های عقب تاشو برقی، سیستم گرم کننده در صندلی‌های عقب، سیستم صوتی خارق العاده مارک لوینسون و ۱۷ بلندگو اشاره کرد. مشتریان در صورت تمایل می‌توانند فناوری‌های کلید دیجیتال، سیستم‌های ایمنی اضافی از جمله سیستم‌های تغییر لاین و مانیتور پانورما را سفارش دهند.

نسل NX 2020 قرار است در ماه دسامبر به نمایندگی‌های فروش ایالات متحده آمریکا عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا