مکمل بنزین
گوناگونخبر

جدیدترین نسخه از سوپراسپرت آئودی R8 معرفی شد

نسل دوم آئودی R8 به پایان عمر خود نزدیک می‌شود و آینده این سوپراسپرت جذاب آلمانی مشخص نیست اما آئودی هنوز به‌طور کامل این خودرو را فراموش نکرده و حالا نسخه جدیدی را برای آن ارائه کرده است. این مدل جدید که R8 Performance RWD نام دارد، نسخه قوی‌ترین از R8 محرک عقب محسوب می‌شود. این مدل جدید عضو پایه جدید خانواده R8 خواهد بود و با عرضه آن به بازار، R8 محرک عقب قبلی کنار گذاشته خواهد شد.

پیشرانه 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی R8 Performance RWD حالا 570 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که 30 اسب بخار و 10 نیوتن متر از R8 RWD قبلی بیشتر است. این نیرو از طریق گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب صفرتاصد R8 RWD پرفورمنس در نسخه کوپه 3.7 ثانیه و در نسخه اسپایدر 3.8 ثانیه است درحالی‌که حداکثر سرعت آن‌ها به ترتیب 329 و 327 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

به لطف تنظیم خاص سیستم تعلیق دو جناقی R8 در این نسخه، امکان دریفت کشیدن‌های کنترل‌شده وجود خواهد داشت. برای این کار باید حالت اسپرت را فعال کرد که دخالت کنترل پایداری را کاهش می‌دهد و به راننده اجازه می‌دهد کمی سرگرم شود. برای R8 RWD پرفورمنس همچنین آپشن‌هایی مثل سیستم فرمان پویا، لاستیک‌های 20 اینچی کاپ و ترمزهای کربن سرامیکی 19 اینچی بجای نمونه‌های فولادی 18 اینچی استاندارد هم وجود خواهد داشت. این سوپراسپرت محرک عقب در نسخه کوپه 1590 کیلوگرم با توزیع 40 به 60 بین محورهای جلو و عقب وزن دارد درحالی‌که نسخه اسپایدر با 1695 کیلوگرم، حدود صد کیلوگرم سنگین‌تر است.

نسخه پایه جدید R8 در ظاهر از رنگ مشکی مات برای جلوپنجره، شبکه عقب و سر اگزوزهای بیضی‌شکل بهره می‌برد و 10 رنگ بیرونی مختلف هم برای آن ارائه می‌شود که قبلاً مختص نسخه چهارچرخ محرک بودند. همچنین پکیجی بنام ادیشن هم برای این خودرو قابل سفارش است که رینگ‌های 20 اینچی برنزی، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، تیغه‌های جانبی فیبر کربنی و نشان‌های مشکی‌رنگ را به همراه دارد.

خریداران R8 RWD پرفورمنس در داخل از صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی، غربیلک فرمان چرمی و صندلی‌های اسپرت با روکش چرمی و آلکانترا بهره‌مند خواهند بود درحالی‌که می‌توانند پکیج پرفورمنس دیزاین را هم سفارش دهند که دوخت متضاد آبی‌رنگ و تریم فیبر کربنی را اضافه می‌کند. همچنین سیستم صوتی B&O هم به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود. قیمت آئودی R8 RWD پرفورمنس در آلمان از 149 هزار یورو در نسخه کوپه و 162 هزار یورو در نسخه اسپایدر آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا