مکمل بنزین
گوناگونخبر

عرضه کراس‌اوور الکتریکی پرچم‌دار MG مارول R در اروپا

شرکت MG با عرضه کراس‌اوور الکتریکی مارول R، حضور خود در اروپا را پررنگ‌تر کرده است. البته مارول R که از سال 2020 در چین عرضه می‌شود، خودروی کاملاً جدیدی نیست زیرا این درواقع نسخه‌ای بازطراحی شده از رووی مارول X است که در سال 2018 به بازار آمد. به همین دلیل، استایل کلی مارول R خصوصاً در پروفیل جانبی کاملاً با مارول X یکسان است اما جلو و عقب آن با چراغ‌های LED و سپرهای جدید از نو طراحی شده است.

ام‌جی مارول R در سه تیپ کامفورت، لاکچری و پرفورمنس ارائه می‌شود که دو تیپ اول به دو موتور الکتریکی در عقب با مجموع خروجی 180 اسب بخار قدرت و 410 نیوتن متر گشتاور مجهز هستند. این نیرو شتاب صفرتاصد کیلومتر بر ساعت 7.9 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. نسخه پرفورمنس اما از قوای محرکه سه موتوره بهره می‌برد که یکی روی محور جلو نصب شده و مجموع خروجی را به 288 اسب بخار قدرت و 665 نیوتن متر گشتاور می‌رساند. شتاب صفرتاصد این نسخه به 4.9 ثانیه می‌رسد اما حداکثر سرعت آن تغییری ندارد.

همه نسخه‌های اروپایی مارول R به پکیج باطری 70 کیلووات ساعتی مجهز هستند که در تیپ‌های دو موتوره امکان پیمودن 402 کیلومتر و در تیپ سه موتور 370 کیلومتر را با هر بار شارژ فراهم می‌کند. با استفاده از شارژرهای سریع، می‌توان از 5 تا 80 درصد باطری‌ها را ظرف 43 دقیقه شارژ کرد درحالی‌که خودرو می‌تواند انرژی موردنیاز دستگاه‌های الکتریکی دیگر با حداکثر ظرفیت بار 2500 وات را هم تأمین کند.

به گفته ام‌جی، کابین پنج‌نفره مارول R از متریال لوکس و تجهیزات سخاوتمندانه‌ای بهره می‌برد. داشبورد خودرو تحت سلطه یک نمایشگر لمسی عظیم 19.4 اینچی است که به‌صورت شیب‌دار روی کنسول میانی جای گرفته و از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iSmart ام‌جی با اندروید اتو، اپل کارپلی و سرویس آمازون بهره می‌برد. یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی هم این نمایشگر را همراهی می‌کند. صندوق عقب این کراس‌اوور الکتریکی 357 لیتر حجم دارد درحالی‌که یک صندوق بار 150 لیتری هم در جلو وجود دارد.

تجهیزات استاندارد مارول R شامل کنترل تهویه دو منطقه‌ای، چهار پورت USB، سانروف پانوراما و تودوزی چرمی می‌شود درحالی‌که در تیپ‌های لاکچری و پرفورمنس، دوربین 360 درجه، نورپردازی داخلی، گرم‌کن صندلی‌ها و سیستم صوتی پریمیوم Bose هم ارائه خواهد شد. در بخش ایمنی هم این خودرو از مجموعه MG Pilot برخوردار است که شامل 14 سیستم کمک‌راننده مختلف مثل دستیار ترافیک می‌شود.

ام‌جی مارول R در اروپا در کنار کراس‌اوور پلاگین‌هیبریدی HS به فروش می‌رسد و با خودروهایی مثل فولکس‌واگن ID.4، اشکودا انیاک، کیا نیرو EV و… رقابت خواهد کرد. قیمت مارول R از 39,990 یورو برای تیپ پایه کامفورت آغاز می‌شود و در تیپ‌های لاکچری و پرفورمنس به ترتیب به 43,990 یورو و 47,990 یورو می‌رسد تا آن‌را در صدر خانواده محصولات ام‌جی قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا