مکمل بنزین
گوناگونخبر

زمان رونمایی از ابرخودرو جدید فراری، Icona، مشخص شد

فراری در حال آماده سازی یک ابرخودرو جدید از سری Icona است و این موضوع بر هیچ‌کس پوشیده نیست. پلاک Icona فراری مختص پروژه‌های خاص با تولید محدود است و هدف خودروهایی با این پلاک، مجموعه‌ دارانی هستند که به جمع آوری طراحی‌های سفارشیِ الهام گرفته از مدل‌های تاریخی فراری علاقه دارند. خودروهای بادپا Monza Sp1 و Sp2، که در سال ۲۰۱۸ و به صورت محدود عرضه شدند روح برخی از نمادین‌ترین خودروهای مسابقه‌ای فراری در دهه ۱۹۵۰، مانند Monza750و 860 را در خود دارند.

گفته می‌شود که پروژه بعدی فراری، Icona، از فراری P4 330 الهام گرفته، خودرویی که در سال ۱۹۶۷، ۲۲۴ ساعت Le Mans را در مقام دوم به پایان رساند. شایعات خبر از آن می‌دادند که Ferrari Icona جدید در ماه نوامبر رونمایی می‌شود و حالا تاریخ دقیق مشخص شده.

چندی پیش، مشتریان مورد اعتماد فراری دعوت‌ نامه‌هایی دریافت کردند که در آن‌ها از ایشان درخواست شده بود در یک رویداد خصوصی که قرار است ۱۵ نوامبر در ایتالیا برگزار شود شرکت کنند، تا اولین کسانی باشند که ابرخودرو جدید Icona را می‌بینند. رونمایی اصلی و عمومی، قرار است یک هفته بعد، یعنی ۲۱ نوامبر، انجام شود. عکس‌هایی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده‌اند نشان می‌دهند که یکی از دعوت‌نامه‌ها برای مالک Ferrari Monza ارسال شده است. این دعوت‌نامه در یک جعبه زیبا قرار گرفته و به همراه آن یک جعبه دنده با روکش کروم ارسال شده.

جزئیات بیش‌تری فاش نشده، اما هفته گذشته عکاس ما توانست مخفیانه نسخه اولیه این خودرو را در حال انجام آزمایشات اولیه در مارانلو ببیند و از آن عکس بگیرد. اتومبیل به خوبی استتار شده بود اما می‌شد حدس زد که بر اساس Ferrari Laferrari Aperta طراحی شده، با اسپویلرهای عقب برجسته، ارتفاع کمتر و گلگیرهایی عریض‌تر، آینه‌های جانبی این خودرو هم از P4 330 الهام گرفته‌اند.

طبق گزارشات، فراری Icona جدید، از همان موتور ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی Ferrari 812 Competizone استفاده می‌کند. این موتور در فراری ۸۱۲، ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۵۱۲ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند، اما فراری می‌تواند در خودروی جدید Icona از V12 هم کمک بگیرد تا قدرت بیش‌تری تولید کند.

به گفته منابع مختلف، تعداد این خودرو به حدود ۳۰۰ نمونه محدود خواهد بود، که اگر اینگونه باشد، Icona جدید، از Monza Sp1 و Sp2 که در مجموع ۴۹۹ عدد از آن‌ها تولید شده بود هم نادرتر خواهد بود. هرچند چنین انحصاری بهای بالایی هم خواهد داشت، انتظار می‌رود قیمت این خودرو بین ۲.۵ تا ۳ میلیون دلار باشد. به هر حال ماه آینده، هنگامی که از Ferrari Icona جدید رونمایی شود از جزئیات بیش‌تری باخبر خواهیم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا