مکمل بنزین
گوناگونخبر

گوانگژو خودرو از شاسی بلند Trumpchi GS8 در پکن رونمایی کرد!

علاقه چینی‌ها به خودروهای شاسی بلند، باعث شده بسیاری از محصولات نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ را خودروهای SUV تشکیل دهند. یکی از شرکت‌های چینی با نام گوانگژو خودرو از یک محصول زیبا و خاص در نمایشگاه پکن پرده برداشت. شاسی بلند گوانگژو با نام Trumpchi GS8 با بدنه‌ای بزرگ و طراحی زیبا، به نمایشگاه پکن گام گذاشته است. Trumpchi GS8 قرار است از سپتامبر امسال با قیمت ۱۵۰.۰۰۰ تا ۲۰۰.۰۰۰ یوآن چین در مارکت‌های فروش خودرو قرار گیرد. چراغ‌های LED بزرگ در جلوی خودرو با برجستگی خاص تا روی کاپوت کشیده شده‌اند. آلیاژ براغ و کرومی در قسمت جلو پنجره، باعث بیشتر شدن جذابیت و عظمت خودرو شده است. این نوارهای کرومی در جلوپنجره بسیار خوب طراحی شده‌اند ولی به پیچیدگی جلوپنجره محصولاتی مانند KOLEOS رنو نیستند واحتمالا طراحان Trumpchi GS8 کار ساده تری نسبت به طراحان کولیوس داشته‌اند.

gz-trumpchi-gs8-china-1-660x529

Trumpchi GS8 در زیر کاپوت خود یک موتور ۲.۰ لیتری توربو با ۱۸۸ اسب بخار قدرت را پنهان کرده است. سیستم چهارچرخ متحرک باعث می‌شود خودرو قدرت کافی، بخصوص در سربالایی‌ها را داشته باشد. گیربکس ۶ سرعته اتومات وظیفه انتقال قدرت موتور به هر چهارچرخ را بر عهده دارد. مسئولان غرفه ادعا می‌کنند سیستم چهارچرخ متحرک i-4WD با یک فناوری کاملا جدید برای اولین بار در این خودرو استفاده شده است.

فضای داخلی به‌نظر خوب می‌رسد اما استفاده از مواد ارزان قیمت در طراحی فرمان بسیار مشهود است. به جز غربیلک فرمان، قسمت‌های چوبی رنگ، روکش‌های چرمی و مانیتور بزرگ داخل خودرو بسیار با کیفیت طراحی شده‌اند. کابین GS8 با ۳ ردیف صندلی فضای کافی را در اختیار ۷ سرنشین قرار می‌دهد. چراغ‌های عقب شاسی بلند گوانگژو به خوبی قسمت‌های دیگر خودرو طراحی نشده‌اند و بسیار غیر طبیعی بزرگ هستند.

 

 

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا