مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

کدام خودروها بیشتر از همه دزدیده می‌شوند؟

اداره جرائم بیمه ملی آمریکا که به‌طور مخفف NICB نامیده می‌شود، هرساله لیستی از خودروهایی که در آمریکا بیشتر از همه به سرقت می‌روند را اعلام می‌کند و متأسفانه جدیدترین لیست این سازمان خبر بدی برای دارندگان پیکاپ‌های فورد دارد زیرا برای دومین سال پیاپی، پیکاپ‌های فورد F150 و سوپر دیوتی بیشترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده‌اند.

این یعنی محبوب‌ترین خودروی بازار آمریکا احتمال بیشترین سرقت را هم دارد. سال گذشته، 44 هزار دستگاه پیکاپ سری F دزدیده شده که 13 درصد نسبت به سال 2019 افزایش داشته است. دراین‌بین، سری F مدل 2006 بیشترین گزارش سرقت را داشته است.

در جایگاه دوم این لیست، شورلت سیلورادو با 40,968 سرقت که 25.7 درصد نسبت به سال 2019 افزایش داشته، جایگزین هوندا سیویک شده است. بدین ترتیب، سیویک با 34,144 سرقت در جایگاه سوم قرار گرفته و پس از آن‌هم هوندا آکورد با 30,814 سرقت، تویوتا کمری با 16,915 سرقت، نیسان آلتیما با 16,668 سرقت، جی‌ام‌سی سی‌یرا با 13,016 سرقت، تویوتا کرولا با 12,515 سرقت، هوندا CR-V با 12,309 سرعت و دوج رم با 11,991 سرقت در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

رئیس و مدیرعامل NICB دراین‌باره می‌گوید:

سرقت خودروها در سال 2020 نسبت به 2019 افزایش چشمگیری داشته که بخشی از آن به خاطر شیوع بیماری کرونا، رکود اقتصادی، تضعیف برنامه‌های اجتماعی و در بسیاری از موارد، غفلت مالکین بوده است. برای بسیاری از مردم، خودرو پس از خانه دومین خرید بزرگی است که انجام می‌دهند پس صرف‌نظر از خودرویی که دارید، برای حفاظت از سرمایه خود گام بردارید و ماشین خود را به‌خوبی قفل کنید

NICB برای کاهش سرقت خودرو توصیه می‌کند که هیچ‌گاه سوئیچ را روی خودرو نگذارید، درها را قفل کنید، پنجره‌ها را ببندید و خودرو را در مکانی با نور کافی پارک کنید. علاوه بر این، دزدگیر، قفل فرمان، سوئیچ‌مخفی و GPS هم در جلوگیری از سرقت خودرو نقش مؤثری دارند. نکته جالب اینکه دوج چارجر و چلنجر خودروهایی بودند که اکثراً آمار سرقت بالایی داشتند اما در لیست جدید NICB اثری از آن‌ها دیده نمی‌شود زیرا پس از گزارش سرقت‌های زیاد، دوج یک سیستم امنیتی روی آن‌ها نصب کرد که دور موتور را روی 675 rpm محدود می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا