مکمل بنزین
گوناگونخبر

هوندا جدیدترین نسخه از تکنولوژی کمک‌راننده خود را معرفی کرد

هوندا جدیدترین نسخه از تکنولوژی کمک‌راننده خود را معرفی کرده است که از طریق سخت‌افزارهایی که در آینده روی خودروهای این شرکت نصب می‌شود اجرا خواهد شد. این سیستم ایمنی که هوندا سنسینگ 360 نام دارد (Honda Sensing 360) وعده بهبود و پیشرفت سیستم‌های ایمنی فعال خودروهای هوندا را داده است. این پیشرفت‌ها به لطف یک سری سنسورهای جدید حاصل شده که به گفته هوندا قادر به دیدن همه جهت‌ها خواهند بود.

ویژگی‌های تکنولوژی کمک‌راننده هوندا

علاوه بر دوربین که هم‌اکنون برای تکنولوژی هوندا سنسینگ استفاده می‌شود، این شرکت پنج سنسور راداری موج میلی‌متری هم به خودروهای خود اضافه می‌کند. یکی از این سنسورها در جلوی خودرو نصب می‌شود و چهار سنسور دیگر در چهار گوشه خودرو قرار می‌گیرند تا نمای 360 درجه را فراهم کنند. این تکنولوژی با افزایش میدان دید خودرو، سیستم ترمز جلوگیری از برخورد را بهبود خواهد بخشید. علاوه بر این، سنسورهای بیشتر که حالا می‌توانند جهات بیشتری را بررسی کنند، از برخورد با عابرین پیاده در چهارراه‌ها جلوگیری می‌کند.

در همین حال، سیستم هشدار عبور و مرور جلو هم که هنگام حرکت خودرو با سرعت‌های پایین، اگر خطر برخوردی را تشخیص دهد، به راننده هشدار می‌دهد هم بهبود پیدا خواهد کرد. این سیستم با افزایش زاویه‌های تحت پوشش، حالا فرصت بیشتری برای تشخیص خطر دارد. سیستم جلوگیری از برخورد در هنگام تغییر خط نیز اگر وسیلهٔ نقلیه‌ای را در لاین دیگر تشخیص دهد، برای جلوگیری از برخورد، یا به راننده اطلاع می‌دهد و یا به‌طور خودکار با چرخاندن فرمان، خودرو را به خط خود بازمی‌گرداند.

در کنار این سیستم، به لطف نسخه جدید هوندا سنسینگ، در خودروهایی که به کروز کنترل تطبیقی مجهز باشند، در بزرگراه فقط با زدن راهنما، خودرو به‌طور خودکار تغییر خط می‌دهد؛ و درنهایت، با این مجموعه جدید سنسورها، حالا کروز کنترل تطبیقی می‌تواند هنگامی‌که خودرو در جاده به پیچ می‌رسد، به‌طور خودکار سرعت را تنظیم کند. این ارتقاءها باعث می‌شود رانندگی با محصولات هوندا بسیار راحت‌تر و ایمن‌تر شود.

نایب‌رئیس بخش برنامه‌ریزی محصولات در هوندا موتور آمریکا «گری رابینسون» دراین‌باره می‌گوید:

هوندا سنسینگ 360 نشان‌دهنده گام بعدی در تکنولوژی‌های ایمنی و کمک‌راننده است. هوندا همچنان به پیشرفت تکنولوژی‌ها ادامه خواهد داد تا ایمنی را برای هرکسی که در جاده است بهبود دهد و نقش مهمی در تحقق جامعه بودن تصادف ایفا کند

هوندا سنسینگ 360 برای اولین بار در سال 2022 در خودروهای مخصوص بازار چین ارائه خواهد شد اما این شرکت قصد دارد این مجموعه کمک‌راننده را تا سال 2030 برای همه محصولات خود ارائه کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خوش بحالشون هرروز آپشن جدید رو ماشین هاشون نصب میشه.اون وقت ما پول نداریم پراید بخریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا