مکمل بنزین
گوناگونخبر

با تاتا پانچ، کراس‌اوور کوچک 200 میلیون تومانی هندی آشنا شوید

شرکت هندی تاتا چند ماه پیش با انتشار یک تصویر و ویدئوی کوتاه، پیش‌نمایشی از کراس‌اوور جدید خود بنام پانچ (Punch) را ارائه کرد. حال این شرکت بطور کامل پانچ را معرفی و مشخصات و ویژگی‌های آن‌را اعلام کرده است. این شاسی‌بلند کوچک و ارزان‌قیمت هندی طبق زبان طراحی جدید تاتا شکل گرفته و نتیجه همکاری استودیوهای طراحی این شرکت در هند، انگلستان و ایتالیا است اما کلیه کارهای مهندسی آن در هند انجام شده است.

طراحی تاتا پانچ

پانچ مطابق مُد این روزهای طراحی خودروها، از چراغ‌های جلوی دوقسمتی، بدنه‌ای عضلانی و روکش‌های پلاستیکی بزرگ روی سپرها و طرفین بعلاوه طرح دورنگی که معمولاً در این کلاس می‌بینیم برخوردار است. رینگ‌های استاندارد این خودرو 15 اینچی هستند اما نمونه‌های 16 اینچی هم برای آن قابل سفارش است که بهتر دهانه مربعی گلگیرها را پُر می‌کنند. کراس‌اوور جدید تاتا با 3.827 میلی‌متر طول و 2.445 میلی‌متر فاصله بین دو محور، از هیوندای کاسپر بزرگ‌تر اما از نسخه هندی سیتروئن C3 کوچک‌تر است.

هرچند پانچ یک کراس‌اوور ارزان‌قیمت و پایه‌ای است اما بااین‌حال تاتا توجه به آفرود را فراموش نکرده است. به همین دلیل، زاویه حمله خودرو به 20.3 درجه، فاصله فرار به 37.6 درجه و زاویه شکست به 22.2 رسیده درحالی‌که توانایی حرکت در عمق 370 میلی‌متری آب را هم دارد. این ویژگی‌ها در ترکیب با 190 میلی‌متر فاصله از زمین، پانچ را به خودروی مناسبی برای جاده‌های پردست‌انداز هند تبدیل کرده‌اند.

پیشرانه تاتا پانچ

پانچ بر اساس پلت‌فرم ALFA (معماری پیشرفته انعطاف‌پذیر سبک چابک) تاتا ساخته شده که در هاچ‌بک کوچک آلتوز این شرکت هم بکار رفته است. به گفته تاتا، این کراس‌اوور در آزمایش‌های گلوبال انکپ موفق به کسب پنج ستاره ایمنی شده که دستاورد بزرگی برای یک خودروی هندی در این قیمت و اندازه است.

زیر کاپوت پانچ یک پیشرانهٔ 1.2 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی قرار گرفته که 86 اسب بخار قدرت و 113 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو هم از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی یا پنج سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد.

کابین و تجهیزات تاتا پانچ

علی‌رغم ماهیت ارزان‌قیمت کابین این خودرو، تریم‌های رنگی روشن در داشبورد نمایی جوان‌پسند و جذاب به آن بخشیده‌اند. در اینجا فضا برای پنج سرنشین وجود دارد و حداکثر ظرفیت صندوق بار آن 366 لیتر است. پانچ در چهار تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که تیپ پایه از لحاظ تجهیزات بسیار فقیر بوده و امکانات قابل‌توجه آن فقط به دو ایربگ و پنجره‌های برقی جلو محدود می‌شود.

در تیپ بعدی اما نمایشگر 4 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، چهار بلندگو، پورت شارژ USB، پنجره‌های برقی عقب و کنترل‌های روی غربیلک فرمان هم به لیست تجهیزات اضافه می‌شود.

بالاترین تیپ این کراس‌اوور هندی هم از نمایشگر 7 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، نمایشگر 7 اینچی در صفحه آمپر، 6 بلندگو، چراغ‌های عقب LED، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، برف‌پاک‌کن‌ها و چراغ‌های جلوی اتوماتیک، غربیلک فرمان چرمی، مه شکن و رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی بهره می‌برد.

تاتا پانچ هم‌اکنون در هند قابل سفارش است. قیمت این خودرو از 549 هزار روپیه معادل 7.300 دلار در تیپ پایه آغاز شده و در بالاترین تیپ به 939 هزار روپیه معادل 12.500 دلار می‌رسد. پانچ در بازار هند با تعداد زیادی از کراس‌اوورهای کوچک و ارزان‌قیمت مثل هیوندای کاسپر، سوزوکی ایگنس، رنو کوئید و ماهیندرا KUV100 مواجه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا