مکمل بنزین
گوناگونخبر

قوی‌ترین و اسپرت‌ترین هاچ‌بک بی‌ام‌و معرفی شد

قوی‌ترین و اسپرت‌ترین هاچ‌بک بی‌ام‌و M135i نام دارد که نسل کنونی آن در اواسط سال 2019 به بازار آمد. حال از آنجایی که رقبای تازه‌نفسی مثل آئودی S3، مرسدس A35 AMG و فولکس‌واگن گلف R راهی بازار شده‌اند، بی‌ام‌و هم با معرفی نسخه بروز شده M135i برای مدل 2022 به آن‌ها پاسخ داده است. البته متاسفانه هنوز هم خبری از نسخه کاملاً داغ و M کامل برای این هاچ‌بک نیست و همان M135i سابق پس از سه سال حضور در بازار بروزرسانی‌هایی نسبتاً جزئی را تجربه کرده است.

تغییرات:

بیشترین تغییرات در زیر پوست خودرو صورت گرفته است و زاویه کمبر چرخ‌های جلو افزایش پیدا کرده تا جذب نیروهای جانبی در هنگام پیچیدن بهتر صورت گیرد. علاوه بر این، کمک‌فنرهای هم از نو تنظیم شده‌اند. هرچند این تغییرات نسبتاً جزئی به نظر می‌رسند اما به گفته بی‌ام‌و همین تغییرات منجر به بهبود کنترل وزن خودرو در پیچ‌ها می‌شود که تأثیر مثبتی بر احساس فرمان دارد.

یکی دیگر از تغییرات M135i مدل 2022 هم صدای جذاب‌تر خودرو به لطف سیستم اگزوز دوگانه است. همچنین حالا صدای پیشرانه بصورت مصنوعی از طریق بلندگوها هم در داخل خودرو پخش می‌شود. به گفته بی‌ام‌و، این صدایی که در داخل پخش می‌شود بطور دقیق تقویت و تنظیم شده است. با این حال، هرچند اکثر علاقه‌مندان از این ویژگی استقبال خواهند کرد اما ممکن است پخش صدای ساختگی در داخل به مذاغ برخی چندان خوش نیاید.

بی‌ام‌و M135i مدل 2021 در ظاهر تغییری نداشته و فقط رنگ‌های جدید فانتزی برای آن ارائه شده است. یکی از این رنگ‌ها، همین زرد سائو پائولو است که در تصاویر مشاهده می‌کنید. ازجمله دیگر رنگ‌های جدید هم می‌توان به خاکستری فروزن و نارنجی فروزن اشاره کرد.

موتور:

زیر کاپوت این هاچ‌بک داغ آلمانی هیچ تغییری صورت نگرفته که این یعنی در اینجا شاهد همان پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو هستیم که 306 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است که نیرو را به سامانه چهارچرخ محرک تحویل می‌دهد. به لطف این ترکیب، M135i ظرف 4.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا