مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

با خودروهای مناسب برای آخرالزمان آشنا شوید!

در سال 2020 با شیوع گسترده بیماری کرونا و مرگ هزاران نفر در اثر این ویروس، جهان بیش از همیشه حال و هوای آخرالزمانی به خود گرفت و این پاندمی همجچنان ادامه دارد. البته ما نمی‌خواهیم بدبین باشیم و بگوییم جهان این‌گونه به پایان خواهد رسید اما بااین‌حال همه میدانیم که بشر در حال نابود کردن خانه خود است و تغییرات و آب‌وهوایی هم کاملاً واضح هستند؛ بنابراین اگر برفرض محال جهان به پایان خود نزدیک شود، یک خودروی مستحکم و توانمند می‌تواند بهترین جا برای در امان ماندن باشد. به همین دلیل، در این مطلب 10 خودرویی را معرفی کرده‌ایم که برای بدترین شرایط آمادگی خواهند داشت.

آوتوروس شامان 8×8

برای آخرالزمان خودروهای 4×4 کافی نیستند و به خودرویی 8×8 مثل آورتوروس شامان (Avtoros Shaman) نیاز داریم. البته شاید پیشرانه این ماشین حداقل روی کاغذ مناسب پایان دنیا نباشد زیرا در سینه شامان یک توربودیزل 170 اسب بخاری قرار گرفته که با داشتن سیستم هشت چرخ محرک و آئرودینامیک ضعیف، مصرف سوخت آن حدود 20 لیتر در هر صد کیلومتر است اما بااین‌حال این هیولای هشت چرخ روسی به لطف برخورداری از باک سوخت ایمن 270 لیتری، برای فرار از سیل، طغیان رودخانه‌ها و رانش زمین گزینه مناسبی خواهد بود و با هر بار سوخت‌گیری می‌تواند تا 1350 کیلومتر را طی کند.

لندروور کاتبرستون

در آفرود تنها چند خودرو هستند که می‌توانند حریف لندروور دیفندر افسانه‌ای شوند. حال این لندروور نمادین را با این چرخ‌ها تصور کنید. نتیجه خودرویی بنام کاتبرستون (Cuthbertson) خواهد بود که حتی اگر آن‌را غیرقابل‌توقف بدانیم هم کم‌لطفی کرده‌ایم. البته راننده این خودرو نباید خیلی عجله داشته باشد زیرا حداکثر سرعت آن تنها 32 کیلومتر بر ساعت است. درهرحال، گذشته از توانمندی این هیولا، باید توجه داشت که دیفندر اصلی در دهه 50 به‌طور مستقیم توسط لندروور طراحی و ساخته شده است.

GPV کولونل 8×8

در بازار آفرودرهای زیادی وجود دارند که می‌توانند از رودخانه‌ها و صخره‌ها عبور کنند اما GPV کولونل (GPV Colonel) فراتر از این چیزها است و حتی می‌تواند از روی خودروها هم عبور کند. این خودروی 8×8 که به‌صورت قانونی امکان تردد در جاده‌ها را هم دارد، با برخورداری از دیواره‌هایی به ضخامت 30 سانتی‌متر، برای همه‌چیز از زلزله و سیل گرفته تا گدازه‌های آتش‌فشانی آماده است.

اینکاس سنتری

اینکاس سنتری (Inkas Sentry) یک تانک نیست اما سرنشینان آن (از چهار تا شش نفر بسته به طراحی داخلی) به لطف زره بدنه سطح BR7، سامانه چهارچرخ محرک و 50 سانتیمتر از سطح زمین، می‌توانند از ایمنی خود اطمینان داشته باشند. پیشرانه این هیولای 5.7 متری هم یک نیروگاه 6.7 لیتری هشت سیلندر است که تا 395 اسب بخار قدرت و 1080 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

تکنوایمپولس راکت Z

راکت به معنای موشک است اما شرکت روسی تکنوایمپولس (Technoimpulse) تصمیم گرفته از این نام برای یک هیولای آفرودی استفاده کند که پیشرانه 2.5 لیتری توربودیزل آن تنها 82 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما با وجود این نیروی کم، راکت Z به لطف برخورداری از سامانه چهارچرخ محرک با قفل دیفرانسیل و سیستم تنظیم باد خودکار تایرها، در مسیرهای خشن و آخرالزمانی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. زاویه حمله و فراری این خودرو نیز 52 درجه بوده از 60 سانتیمتر از زمین فاصله دارد.

هنسی ولوسی‌رپتور 6×6

برای کسانی که فکر می‌کنند چهارچرخ کافی نیست، هنسی ولوسی‌رپتور می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. البته این خودرو هرگز ارزان نیست زیرا حدود 300 هزار دلار قیمت دارد اما یک نسخه شش چرخ از فورد رپتور مشهور ارزش پرداخت چنین رقمی را خواهد داشت. علاوه بر این، پیشرانه 3.5 لیتری V6 توئین توربوی رپتور نیز در اینجا بیش از 600 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

تورسوس پیتورین

با تورسوس پیتورین (Torsus Praetorian) می‌توان کل فامیل را در آخرالزمان نجات داد زیرا این یک وسیله آفرودی توانمند است که 40 سانتیمتر از زمین فاصله دارد، می‌تواند تا عمق 70 سانتیمتر آب حرکت کند و ظرفیت حمل 35 نفر را دارد. پیتورین علاوه بر برخورداری از تایرهای خاص و وینچ جلو، به یک موتور 6.9 لیتری توربودیزل هم مجهز است که 240 اسب بخار قدرت و 925 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت این آفرودر بزرگ نیز به حدود 120 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

رضوانی تانک

رضوانی تانک به‌خودی‌خود ماشین بسیار توانمندی است اما در آخرالزمان اگر تهدیدی از جانب انسان‌ها وجود داشته باشد، نسخه نظامی آن گزینه بسیار مناسب‌تری خواهد بود زیرا این نسخه می‌تواند در برابر گلوله‌ها و بمب‌ها مقاومت کند. شیشه‌های زرهی درجه B7، حفاظت بالستیک سطح 7، سیستم دید در شب حرارتی، سیستم تعلیق تقویت‌شده و حتی محافظت در برابر بمب همگی در نسخه نظامی تانک به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. علاوه بر این، برای هیولای رضوانی امکان سفارش پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ دوج دیمن با 1000 اسب بخار قدرت هم وجود دارد.

ریپساو EV2

ریپساو EV2 (Ripsaw EV2) بیش از همه خودروهای این لیست به یک تانک جنگی شباهت دارد اما واقعاً این ماشین می‌تواند در جاده‌های عادی تردد کند! EV2 درعین‌حالی که در مسیرهای خشن بسیار توانمند است، به لطف سیستم تعلیق بادی سواری راحتی دارد و در داخل نیز با ویژگی‌هایی مثل نمایشگر لمسی و سیستم تهویه مطبوع، راحتی سرنشینان را فراهم می‌کند. در سینه این هیولا یک نیروگاه 6.6 لیتری V8 توربودیزل دورامکس قرار گرفته که 700 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به لطف این نیروی عظیم و البته گشتاور عظیم‌تر، ریپساو می‌تواند به سرعت 105 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

پال‌وی لیبرتی

در آخرالزمان شاید هیچ‌چیز بهتر از پرواز و دور شدن از زمین نباشد؛ بنابراین، خودروی پرنده دونفره لیبرتی که هم روی جاده قابلیت تردد دارد و هم می‌تواند به لطف دو موتور روتاکس پرواز کند، گزینه‌ای عالی خواهد بود. حداکثر سرعت این وسیله در هوا به 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که این یعنی پرنده بسیار سریعی است و بنابراین شما دیگر نگران نابود شدن جاده‌ها نخواهید بود. البته لیبرتی اصلاً خودروی ارزانی نیست زیرا قیمت آن از 400 هزار دلار آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا