مکمل بنزین
گوناگونخبر

BMW M5 با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار و سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت، اتوبان‌ها را می‌بلعد

به توانایی‌های بالقوه رانندگی در اتوبانِ BMW هیچ شکی وارد نیست، هر چه باشد این خودروساز از ۱۹۸۴ که راه اندازی شده‌است، خودروهایش را با هدف راه انداختن طوفان در اتوبان‌ها طراحی می‌کرده. به علاوه هرگز با تولید سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت (۲۴۱ کیلومتر بر ساعت) مشکلی نداشته؛ امروزه، G90 M5 می‌تواند به راحتی به سرعتی بیش از ۱۸۰ مایل بر ساعت (۲۹۰ کیلومتر بر ساعت) برسد.

البته کسانی هستند که می‌خواهند M5 حتی سریع‌تر هم حرکت کنند. یک مثال خوب، اعضای گروه Evolve Automotive هستند که قدرت مدل‌های نسل فعلی را تا چهار رقم افزایش داده‌اند. M5 استاندارد، ۶۰۰ اسب بخار انرژی تولید می‌کند و گشتاوری معادل ۵۵۳ پوند فوت دارد، نسخه تیونینگ شده Evolve می‌تواند قدرتی معادل ۱۰۰۰ اسب بخار و گشتاوری برابر ۹۵۹ پوند فوت تولید کند.

Evolve Automotive توانست ۴۰۰ اسب بخار (۲۹۴ کیلووات) نیروی اضافه و ۴۰۶ پوند گشتاور (۵۴۲ نیوتن متر) اضافه شده را از موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو M5 تامین کند. به عبارت دیگر، قدرت و گشتاور اضافه شده مشابه E39 M5 است. آن M5، از طریق موتور تنفس طبیعی V8، ۴.۹ لیتری خود ۴۰۰ اسب بخار نیرو (۲۹۴ کیلووات) و ۳۶۹ پوند فوت (۵۰۰ نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کرد.

البته واضح است که اگر این قدرت کنترل نشود، خودرو بی استفاده خواهد بود، بنابراین افراد گروه AutoTopNL آن را در اتوبان امتحان کردند. هدف آن بود که M5 CS بتواند قدرت خود را محدود کرده و سرعتش را به ۱۹۳ مایل در ساعت (۳۱۰ کیلومتر بر ساعت) برساند. فکر می‌کنید آزمایش آ‌ن‌ها چطور پیش رفت؟

با توجه به GPS، این سوپرسدان تیونینگ شده با سرعت ۱۹۸ مایل (۳۱۹ کیلومتر در ساعت) مسیر مشخص شده را طی کرده است و طبق سرعت سنج، سرعت خودرو به ۲۰۰ مایل بر ساعت (۳۲۲ کیلومتر بر ساعت) هم رسیده است. قبل از اینکه بگویید این عدد نسبت به اسب بخار و گشتاور اضافه شده خیلی کم است مواردی وجود دارند که باید گفته شوند. برای شروع، باید بگوییم که این آزمایش در یک اتوبان عمومی انجام شده پس همین که راننده توانسته به حداکثر سرعت برسد قابل توجه است. به علاوه، سرعت سنج دیجیتال M5 نسبتا دقیق بوده و با GPS تفاوت چندانی ندارد.

بنابراین، آیا Evolve M5 می‌تواند سرعتی بیش‌ از ۲۰۰ مایل بر ساعت داشته باشد؟ مسلما! اما هنوز سرعتی بالاتر از این عدد برای Evolve M5 ثبت نشده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا