مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصادف نمونه آزمایشی مازراتی Grecale SUV در تورین با تیربرق!

عکس‌هایی که از یک نسخه آزمایشی خودروی مازراتی Grecale در اینستاگرام منتشر شده‌اند، تصادف این شاسی بلند را با یک تیرک برق نشان می‌دهند. بر اساس این پست، تصادف در یک فلکه‌ Piazza Polonia در تورین ایتالیا رخ داده‌ است.

اگرچه دیدن تصادف خودروهای آزمایشی از این قبیل اصلا غیرعادی نیست، اما دیدن چنین تصادفی در شهر اصلا عادی نیست. خوش‌بختانه، La Republica گزارش کرده که هیچ‌کس در این تصادف آسیب ندیده؛ قبل از اینکه این مازراتی با تیرک برخورد کند، یک خودروی فورد را هم درگیر کرده است.

ابتدا اعلام شده بود که رونمایی از این خودرو در ۱۶ نوامبر انجام خواهد شد، اما چندی پیش، این تاریخ به بهار ۲۰۲۲ موکول شد، دلیل این تعویق، مشکل جهانی کمبود نیمه‌ هادی‌ها اعلام شده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل تاخیرها ”یک سری مشکلات زمینه‌ای هستند که باعث ایجاد وقفه در زنجیره تامین برخی از اجزای اصلی خودرو” شده‌اند.

انتظار می‌رود دومین SUV مازراتی زودتر از لوانته، به خط تولید این برند وارد شود. بر اساس پلت‌فرم Giorgio که همان پلت‌فرم Alfa Romeo Stelvio است، انتظار می‌رود این خودرو با پیشرانه‌های گازی، دیزلی، هیبریدی و تمام الکتریکی عرضه شود.

علیرغم اینکه این خودرو یک SUV است، مازراتی به احتمال خیلی زیاد تمایل دارد به آن یک شخصیت اسپرت هم بدهد، قبلا اعلام شده که نسخه پرفورمنس Trofeo با سطوح تریم GT و Modena ارائه خواهد شد.

متاسفانه، از آنجایی که این کمپانی تصمیم دارد کم کم استفاده از موتور V8 را متوقف کند، انتظار نمی‌رود که Grecale، مانند فراری از V8 استفاده کند، این موتور مدت‌ها قبل، راه خود را به خودروهای مازراتی‌ باز کرده بود. به جای V8 طیفی از موتورهای چهار و شش سیلندر، با سیستم ۴۸ ولتی هیبریدی ملایم مورد انتظار هستند.

همانند سایر خودروهای مازراتی، این SUV هم نام خود را از یکی از بادهای مدیترانه به نام Grecale برداشته است. با این نام گذاری، Grecale هم به جمع خودروهای Ghibli، Bora، Merak، Mistral، Khamsin و Levante می‌پیوندد که همه از روی بادها نام گذاری شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا