مکمل بنزین
گوناگونخبر

شارژ کامیون‌های الکتریکی با کابل در اتوبان‌های آلمان!

تا به حال، مرسدس، ولوو و دیگر کمپانی‌های  خودروسازی، خبرهای بزرگی در مورد آینده‌های کامیون‌های برقی منتشر کرده‌اند اما به نظر می‌رسد که هنوز تنها کامیون‌هایی با برد یک مایل در دسترس بوده که نسبتا کوتاه برد هستند. در لوبک، آلمان، یک راه حل برای حمل و نقل در مسافت‌های طولانی در حال آزمایش است.

این فناوری شارژ در اتوبان‌ها چندان جدید نیست اما می‌تواند به امکان حمل و نقل در مسافت‌های طولانی کمک کند. با استفاده از کابل‌های برقی که در بالای خودرو قرار می‌گیرند، درست مانند کابل‌هایی که در برخی از ترامواهای شهری و قطارها استفاده می‌شود، کامیون‌ها می‌توانند به راحتی به جای باتری از شبکه برق استفاده کنند.

کابل‌های بر روی اولین خط اتوبان آویزان هستند و به موتور کامیون‌ این امکان را می‌دهند تا با استفاده از یک رابط که بر روی کابل‌ها می‌لغزد از شبکه برق نیرو بگیرد. این آزمایش نزدیک دو سال است که در حال انجام است و حداقل تا یک سال دیگر ادامه خواهد داشت.

از آنجایی که رابط در امتداد کابل‌ها می‌لغزد، کامیون‌ها می‌توانند هنگامی که از کنار خودروی دیگری عبور ‌می‌کنند یا به طور کامل از بزرگراه خارج می‌شوند، از یک منبع نیروی داخلی استفاده کنند، این نیرو می‌تواند توسط موتور الکتریکی و یا دیزلی تامین شود. اما، در سناریوهایی مانند حمل و نقل کانتینرها از بنادر به انبار انجام می‌شود این کامیون‌ها می‌توانند بیش‌تر انرژی مورد نیاز سفر خود را با استفاده از شبکه برق تامین کنند و با این کار نیاز خود به باتری‌های سنگین را کاهش دهند.

به گفته Jan Bahcmann، مدیر پروژه EHighway Lübeck، در حالت تکمیل شده، کابل‌ها در یک سوم بزرگراه‌های آلمان نصب خواهند شد، به گفته وی، این پروژه، انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا دو سوم کاهش خواهد داد.

البته این سیستم واقعا فقط برای کامیون‌هایی که عمدتا در بزرگراه‌ها رانندگی می‌کنند کاربرد خواهد داشت. اما خارج از بزرگراه‌ها، کامیون‌های کوچک‌تری که معمولا مسافت‌های کوتاه‌تری را طی می‌کنند، مانند Mercedes eActors کنترل را به دست خواهند گرفت و برتری دارند.

و اما در مورد هزینه‌ها، این پروژه هم همانند هر پروژه زیرساختی دیگر گران خواهد بود، البته به گفته دیوید سبون، استاد مهندسی مکانیک در دانشگاه کمبریج، با فروش برق به قیمتی که برای رانندگان کامیون‌ها به اندازه کافی منصفانه به نظر برسد، هزینه‌های انجام شده جبران خواهند شد.

البته این پروژه تنها راه حل ممکن برای به وجود آوردن امکان سفرهای طولانی نیست ولی در این کانسپت سادگی جذابی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا