مکمل بنزین
گوناگونخبر

جدیدترین نسخه شورلت کوروت C8 معرفی شد

کوروت C8 در اواسط سال 2019 به‌عنوان اولین کوروت موتور وسط تاریخ معرفی شد. از زمان معرفی کوروت C8 پایه که با نام استینگری شناخته می‌شود، همه علاقه‌مندان منتظر معرفی نسخه‌های قوی‌تر آن بودند اما همه برنامه‌های جنرال موتورز در این رابطه به خاطر شیوع بیماری کرونا حدود یک سال به تعویق افتادند. حال اما انتظارها به پایان رسیده و سرانجام اولین نسخه عملکرد بالای کوروت C8 یعنی مدل Z06 رسماً معرفی شده است.

پیشرانه کوروت Z06 جدید

اصلی‌ترین قسمت کوروت C8 Z06، پیشرانه 5.5 لیتری V8 تنفس طبیعی کاملاً جدید آن است که با نام LT6 شناخته می‌شود. این موتور 670 اسب بخار قدرت و 623 نیوتن متر گشتاور دارد و قوی‌ترین پیشرانه V8 تنفس طبیعی تولیدی دنیا محسوب می‌شود. پیشرانه LT6 که ردلاین آن به دور فوق‌العاده 8,600 rpm می‌رسد، برخلاف پیشرانه‌های سنتی آمریکایی از طرح سوپاپ DOHC استفاده می‌کند و پاسخگویی و توانایی در پیست اولویت‌های اصلی آن است. به همین دلیل، برای جلوگیری از کُند شدن واکنش موتور، شورلت از توربوشارژر یا سوپرشارژر در آن استفاده نکرده است.

پیشرانه LT6 از کوروت مسابقه‌ای C8.R گرفته شده و امتحان خود را در پیست‌های مسابقه سراسر جهان پس داده است. این پیشرانه که تماماً از آلومینیوم ساخته شده و به پیستون‌های آلومینیومی و شاتون‌های تیتانیومی مجهز است، از سیستم روغن‌کاری کارتل خشک استفاده می‌کند که برای استفاده در پیست مناسب‌تر است. به لطف این موتور و همین‌طور گیربکس هشت سرعته دوکلاچه، کوروت Z06 ظرف تنها 2.6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

طراحی کوروت Z06 جدید

اما قدرت بیشتر به هوای بیشتری هم برای خنک شدن نیاز دارد و به همین دلیل، دماغه خودرو با الهام از C8.R مسابقه‌ای از نو طراحی شده است. در اینجا، ورودی‌های هوا بزرگ‌تر شده‌اند و حالا هوای بیشتری را به سمت مبدل حرارتی مرکزی هدایت می‌کنند تا پیشرانه، ترمزها و گیربکس بهتر خنک شوند. با این کار، همه این قطعات برای مدت طولانی‌تری بهترین عملکرد خود را ارائه می‌کنند.

مهم‌ترین تغییر در بخش عقبی خودرو اما چهار سر اگزوز در وسط دیفیوزر است. مهندسان شورلت دو سال را صرف تنظیم دقیق این لوله‌های اگزوز کرده‌اند تا صدای آن‌ها متفاوت از تمام کوروت‌های قبلی باشد. در همین حال، گلگیرهای خودرو هم عریض‌تر شده و عرض کلی کوروت 9.4 سانتی‌متر افزایش یافته است. این عرض بیشتر امکان استفاده از بزرگ‌ترین رینگ‌ها در تاریخ کوروت را فراهم کرده است که در جلو 20 اینچی و در عقب 21 اینچی هستند. این رینگ‌ها که در هفت طرح مختلف قابل انتخاب خواهند بود، با لاستیک‌های میشلن پوشیده می‌شوند که در جلو 275 و در عقب 345 هستند.

شاسی و آئرودینامیک کوروت Z06 جدید

سیستم تعلیق Z06 از تنظیم خاصی بهره می‌برد که با استینگری متفاوت است اما بااین‌حال راننده امکان انتخاب از بین تنظیمات زیادی را چه برای پیست و چه برای رانندگی‌های روزانه خواهد داشت. برای متوقف کردن این سوپرکار سرکش هم ترمزهای برمبو با کالیپرهای شش پیستونه و دیسک‌های 14.6 اینچی در جلو و 15 اینچی در عقب در نظر گرفته شده است درحالی‌که ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های 15.7 اینچی در جلو و 15.4 اینچی در عقب هم برای آن قابل سفارش هستند. ساختار Z06 نیز آن‌قدر مستحکم است که نسخه کانورتیبل آن به هیچ‌گونه تقویتی نیاز نداشته است.

در بخش آئرودینامیک، کوروت Z06 به‌صورت استاندارد با یک اسپلیتر جلو و یک بال عقب معمولی ارائه می‌شود اما کسانی که خواهان داون‌فورس بیشتر هستند بهتر است پکیج آئرودینامیکی فیبر کربنی را سفارش دهند که ظاهر Z06 را به برادر مسابقه‌ای آن شبیه می‌کند. این پکیج شامل اسپلیتر بزرگ‌تر جلو، باله‌های طرفین سپر جلو و بال بزرگ‌تری در عقب می‌شود.

علاوه بر این، برای Z06 پکیج سفارشی دیگری بنام Z07 هم ارائه می‌شود که همه ارتقاءهای آئرودینامیکی قبلی را به‌علاوه چند مورد دیگر مثل لاستیک‌های بسیار چسبنده میشلن اسپرت کاپ 2 R ZP را به همراه دارد. این لاستیک‌ها به‌طور خاص برای Z06 جدید توسعه پیدا کرده‌اند. همچنین برای این ماشین رینگ‌های فیبر کربنی هم قابل سفارش است که وزن غیر فنر سوار را 18 کیلوگرم کاهش می‌دهد. به گفته شورلت، به لطف همه این اقدامات، کوروت Z06 جدید می‌تواند 1.22 جی شتاب جانبی را تحمل کند و در سرعت 300 کیلومتر بر ساعت 165 کیلوگرم داون‌فورس تولید نماید.

داخل کوروت Z06 جدید

اما علاوه بر بهبودهای فنی فراوان، شورلت برای اینکه از رقبا عقب نماند، داخل کوروت Z06 جدید را هم با متریال سبک‌وزن اما لوکس و باکیفیت بهبود داده است. اصلی‌ترین ویژگی در اینجا، فیبر کربن است که در قسمت‌های مختلفی مثل غربیلک فرمان، پدال‌های تعویض دنده و کنسول میانی به چشم می‌خورد. علاوه بر این، تریم قرمزرنگ جدیدی بنام آدرنالین هم برای این خودرو قابل سفارش است. همچنین به لطف هفت رنگ داخلی مختلف، سه نوع صندلی، شش رنگ مختلف برای کمربندهای ایمنی، دو پکیج فیبر کربنی و یک پکیج آلومینیومی، خریداران می‌توانند کوروت خود را منحصربه‌فرد کنند. تولید کوروت Z06 جدید از تابستان آینده در کنتاکی آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یعنی میشه کارمندان ایرانی این خودرو و خودروهای در این لبل را سوار شوند یا بابا جان کمک کن پد آسمانی یا مولا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا