مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر پلاگین‌ هیبریدی معرفی شد

اسفندماه سال گذشته بود که میتسوبیشی نسل جدید کراس‌اوور اوتلندر خود را معرفی کرد. این خودرو در ابتدا فقط با یک پیشرانه بنزنی ارائه شد اما حالا عضو مهم خانواده آن یعنی نسخه پلاگین هیبریدی هم معرفی شده است. مهم‌ترین به‌روزرسانی اوتلندر پلاگین‌ هیبریدی جدید تجهیز به باطری‌های بزرگ‌تر 20 کیلووات ساعتی است که برد تمام الکتریکی 87 کیلومتری را فراهم می‌کند. این عدد در مقایسه با برد تمام الکتریکی 40 کیلومتری نسل قبلی که از طریق باطری‌های 13.8 کیلووات ساعتی حاصل می‌شد دو برابر شده است. علاوه بر این، برد کلی خودرو نیز به لطف یک باک بنزین بزرگ‌تر بیشتر شده است.

قوای محرکه میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی

میتسوبیشی هنوز نوع پیشرانه بنزینی و قدرت و گشتاور قوای محرکه هیبریدی نسل جدید اوتلندر پلاگین‌ هیبریدی را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود در این نسل از همان پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر نسل قبلی استفاده شده باشد که 126 اسب بخار قدرت دارد. درهرحال، به گفته این شرکت، خروجی موتورهای الکتریکی جلو و عقب خودرو 40 درصد افزایش پیدا کرده است. در اوتلندر پلاگین‌ هیبریدی جدید هفت حالت رانندگی مختلف شامل معمولی، آسفالت، شنی، برفی، گِلی، اقتصادی و قدرت وجود دارد که آخری برای ارائه بهترین شتاب ممکن، بیشترین استفاده را از قوای محرکه پلاگین‌ هیبریدی می‌کند. همچنین در این خودرو به لطف وجود سیستم احیای انرژی ترمزها، امکان رانندگی با یک پدال هم وجود دارد.

به‌روزرسانی مهم دیگر اوتلندر پلاگین‌ هیبریدی تکامل سیستم کنترل چهارچرخ یا S-AWC است که توزیع نیرو در هردو محور را مدیریت می‌کند و با سیستم کنترل گشتاور بُرداری جدیدی برای چرخ‌های عقب همراه است. به لطف این سیستم‌های جدید و شاسی مستحکم‌تر خودرو که با نیسان روگ مشترک است، اوتلندر پلاگین‌ هیبریدی از لحاظ هندلینگ و پرفورمنس نسبت به قبل بسیار بهتر شده است.

اوتلندر پلاگین‌ هیبریدی در ظاهر هیچ تفاوتی با نسخه معمولی ندارد و فقط از طریق نشان‌های روی درهای جلو و درب صندوق و همین‌طور درگاه شارژ در سمت مختلف درب باک بنزین می‌تواند به قوای محرکه آن پی برد. حتی رینگ‌های 20 اینچی این نسخه نیز با تیپ‌های بالایی برادر بنزینی یکسان هستند.

داخل میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی

در داخل خودرو هم شاهد همان صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و نمایشگر لمسی 9 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی هستیم که البته حالا به صفحه‌ای اضافی برای سیستم پلاگین‌ هیبریدی مجهز شده است. در این نسخه همچنین به لطف طراحی هوشمندانه سیستم پلاگین‌ هیبریدی، هر سه ردیف صندلی حفظ شده است. البته میتسوبیشی فعلاً ظرفیت فضای بار این خودرو را اعلام نکرده تا بدانیم چقدر نسبت به نسخه بنزینی کاهش پیدا کرده است. در صندوق بار خودرو اما یک پریز برق AC تعبیه شده که می‌تواند برق موردنیاز دستگاه‌های الکتریکی را تأمین کند.

در بخش ایمنی، در این ماشین نسخه تکامل‌یافته تکنولوژی کمک‌راننده MI-PILOT با کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ حرکت میان خطوط ترکیب شده است. این سیستم‌ها، با توجه به محدودیت سرعت جاده یا اطلاعات دریافتی از سیستم ناوبری، سرعت خودرو را به‌طور خودکار تنظیم می‌کنند و پس از 30 ثانیه توقف در ترافیک، به‌طور خودکار پیشرانه را خاموش می‌کنند. فروش نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر پلاگین‌ هیبریدی از 15 دسامبر در ژاپن آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا