مکمل بنزین
گوناگونخبر

به‌روزرسانی بزرگ‌ترین شاسی‌بلند تویوتا برای سال 2022

تویوتا بزرگ‌ترین شاسی‌بلند خود یعنی سکویا را برای مدل 2022 بروز کرده است. البته تغییر چندانی در این شاسی‌بلند بزرگ سه ردیف صورت نگرفته که این مایه شرمساری است زیرا سکویای سالخورده در فروش به‌راحتی مغلوب شورلت تاهو، فورد اکسپیدیشن و نیسان آرمادا می‌شود که همه آن‌ها اخیراً بروز شده‌اند اما درحالی‌که نسل جدید پیکاپ فول سایز تویوتا تاندرا به‌تازگی معرفی شده، نسل کنونی سکویا از سال 2007 بدون تغییر بزرگی در حال تولید است.

پیشرانه تویوتا سکویا مدل 2022

زیر کاپوت سکویا برای مدل 2022 بدون تغییر باقیمانده و همان موتور 5.7 لیتری V8 قبلی همچنان در اینجا کار می‌کند که 381 اسب بخار قدرت و 545 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به‌صورت استاندارد به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک متصل است و امکان یدک کشی حداکثر 3350 کیلوگرم را برای سکویا فراهم می‌کند. برای مدل 2022 اما تیپ نایت‌شِید با تزئینات داخلی و خارجی مشکی‌رنگ به خانواده سکویا بازگشته و به تیپ‌های SR5، TRD اسپرت، TRD Pro، لیمیتد و پلاتینوم اضافه شده است. همچنین رنگ سفید صدفی جدید هم جایگزین رنگ‌های سفید قبلی شده و تیپ نایت‌شید فقط در سه رنگ سفید صدفی، خاکستری مغناطیسی و مشکی نیمه‌شب قابل خریداری است.

داخل تویوتا سکویا مدل 2022

بزرگ‌ترین نکته درباره سکویا ابعاد بزرگ و فضای کابین است. این خودرو را می‌توان به‌صورت هفت‌نفره با صندلی‌های خلبانی ردیف دوم سفارش داد که 150 میلی‌متر به سمت جلو یا عقب کشیده می‌شوند. فضای پا در صندلی‌های دوم نیز بیش از 100 سانتی‌متر است که به گفته تویوتا هم‌سطح سدان‌های فول سایز لوکس است. این صندلی‌ها همچنین می‌توانند به‌صورت تخت تا شوند تا ورود و خروج به صندلی‌های ردیف سوم آسان‌تر شود.

امکان خواباندن صندلی‌های ردیف سوم هم وجود دارد که در این صورت فضای صندوق بار به 1885 لیتر می‌رسد. اگر به فضایی از این هم بیشتر نیاز باشد، می‌توان صندلی‌های ردیف دوم را خواباند تا فضای بار 3400 لیتری فراهم گردد. در این صورت، می‌توان اشیائی با حداکثر 3.3 متر طول را با سکویا حمل کرد. علاوه بر این، شیشه عقب نیز به‌صورت برقی پایین می‌آید تا بتوان اشیائی که حتی از 3.3 متر هم طول بیشتری دارند را حمل کرد.

نسخه آفرودی TRD Pro

TRD Pro به‌عنوان سرسخت‌ترین نسخه سکویا برای مدل 2022 هم همچنان در خانواده آن حضور دارد. این نسخه به کمک‌های فاکس مجهز است که معمولاً نرم عمل می‌کنند اما در مواقع نیاز از طریق پیستون‌های خود سفت‌تر می‌شوند تا در آفرود عملکرد بهتری داشته باشند. TRD Pro در بیرون هم به نوشته بزرگ TOYOTA روی جلوپنجره، مه شکن‌های مقاوم‌تر ساخت Rigid، صفحات محافظ، رینگ‌های ویژه و پله رکاب مجهز است. در عقب نیز سیستم اگزوز TRD با سر اگزوز مشکی‌رنگ دیده می‌شود که احتمالاً صدای جذابی دارد اما تویوتا همچنان از سیستم مقابله با سروصدا برای ساکت‌تر کردن کابین استفاده می‌کند.

تجهیزات تویوتا سکویا مدل 2022

سکویا مدل 2022 در داخل در همه تیپ‌ها به‌صورت استاندارد به یک نمایشگر لمسی 8 اینچی با اندروید اتو، اپل کارپلی و آمازون الکسا به همراه سیستم صوتی با هشت بلندگو مجهز است اما تیپ لیمیتد از 12 بلندگو، ناوبری و سیستم تشخیص صدا برخوردار است درحالی‌که تیپ‌های بالایی با سیستم صوتی JBL با 14 بلندگو ارائه می‌شوند. خریداران تیپ TRD Pro هم از صندلی‌های چرمی با دوخت قرمزرنگ، نشان‌های TRD Pro و کف‌پوش‌های چهارفصل بهره‌مند می‌شوند.

قیمت تویوتا سکویا مدل 2022

قیمت تویوتا سکویا مدل 2022 از 50,500 دلار آغاز می‌شود که 400 دلار بیشتر از قبل است. تیپ بعدی TRD اسپرت با قیمت 53,215 دلار است و بعد از آن‌هم لیمیتد با قیمت 59,520 دلار قرار می‌گیرد. کسانی که خواهان تیپ نایت‌شید هستند باید حداقل 60,605 دلار پرداخت کنند و علاقه‌مندان به آفرود که سراغ تیپ TRD Pro می‌روند هم با قیمت 64,625 دلاری مواجه خواهند بود. بالاترین تیپ سکویا مدل 2022 یعنی پلاتینوم هم با قیمت 66,550 دلار به فروش می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا