مکمل بنزین
گوناگونخبر

کامیون الکتریکی ولتا زیرو معرفی شد

شرکت ولتا تراکس نسخه تولیدی کامیون الکتریکی خود بنام زیرو (Zero) را رونمایی کرده است. این اولین کامیون تمام الکتریکی 16 تنی دنیا محسوب می‌شود. نسخه تولیدی زیرو شباهت زیادی به کانسپتی دارد که برای اولین بار در اکتبر 2019 به نمایش گذاشته شد اما به گفته ولتا، همه پانل‌های بدنه این کامیون از نو طراحی و بروز شده‌اند. ازجمله اصلی‌ترین تغییراتی که در نسخه تولیدی زیرو صورت گرفته می‌توان به حذف نوار LED جلو و جایگزینی رابط بین کابین و قسمت بار با یک خط عمودی اشاره کرد.

در داخل کامیون هم تغییراتی جزئی صورت گرفته است به‌گونه‌ای که چرم روشن نسخه کانسپت حالا با چرم ذغالی رنگ جایگزین شده و کف‌پوش چوبی هم جای خود را به نمونه‌های لاستیکی مقاوم داده است. ولتا قصد دارد به‌زودی 25 پروتوتایپ از زیرو تولید کرده و از اوایل سال 2022 یک برنامه آزمایشی را با آن‌ها آغاز کند. این آزمایش‌ها در ابتدا توسط مهندسان ولتا انجام می‌شود و پس ‌از آن خریداران هم فرصت بررسی پروتوتایپ‌ها و اعلام نظرات خود را خواهند داشت. ساخت نمونه‌های آماده تولید این کامیون هم باید تا پایان سال آینده آغاز شود.

مدیر تولید ولتا تراکس در بیانیه‌ای در مورد این کامیون می‌گوید:

زمانی که کانسپت ولتا تراکس در سپتامبر 2020 معرفی شد، عده‌ای فکر می‌کردند که طراحی انقلابی و نوآورانه آن فقط برای نمایش است و هرگز نمی‌تواند برای تولید ساخته شود. ما می‌دانستیم که این کار آسانی نخواهد بود اما انگیزه همیشگی ما ساخت کامیونی کاملاً نوآورانه بود که بتواند هم ایمنی رانندگان و هم افراد آسیب‌پذیر که در اطراف کامیون‌های بزرگ در شهرها کار می‌کندد را بهبود ببخشد

به گفته ولتا، این کامیون به‌طور خاص برای استفاده‌های درون‌شهری ساخته شده است. ولتا زیرو توسط شرکت اشتایر اتوموتیو در شهر اشتایر اتریش تولید خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا