مکمل بنزین
گوناگونخبر

لوگوی ستاره سه‌پر مرسدس بنز صدساله شد

در 5 نوامبر سال 1921، شرکت دایملر موتور برای اولین بار لوگوی ستاره سه پر خود را به ثبت تجاری رساند و حالا این لوگوی مشهور و نمادین صدساله شده است. این لوگوی برای اولین بار بالای رادیاتور محصولات دایملر قرار گرفت و مدت کوتاهی بعد در دیگر قسمت‌های خودروهای سواری و سنگین این شرکت مورداستفاده قرار گرفت. تاریخچهٔ شکل‌گیری این لوگو هم به سال‌ها پیش یعنی سال 1909 بازمی‌گردد.

در آن سال که 9 سال از مرگ گوتلیب دایملر می‌گذشت، پسرانش فهمیدند که پدرشان سال‌ها قبل به کارت‌پستالی که خانه خانواده را نشان می‌داد، یک ستاره اضافه کرده است. پسران این ایده را دوست داشتند زیرا دیدگاه پدرشان برای تسلط به زمین، آب و هوا را نشان می‌داد. بدین ترتیب در 24 ژوئن سال 1909، دایملر درخواست ثبت تجاری ستاره سه پر اما بدون حلقه دور آن‌را داد. در 6 آگوست 1909 هم شرکت بنز که هنوز با دایملر ادغام نشده و رقیب آن محسوب می‌شد، درخواست ثبت لوگویی با نوشته BENZ که توسط یک تاج گل احاطه شده بود را داد. این تاج گل جایگزین چرخ‌دنده شده بود و به پیروزی‌های فراوان بنز در ورزش‌های موتوری اشاره داشت.

سپس بعداً در سال 1924 که دو شرکت باهم ادغام شدند، لوگوها هم باهم ترکیب شدند و حلقه‌ای با تاج گل دور ستاره سه پر دایملر قرار گرفت. یک سال بعد نیز دو شرکت که به‌طور تصادفی هردو در سال 1886 تأسیس شده بودند، به‌طور کامل باهم متحد شدند. هم‌زمان با این ادغام، دایملر از نام مرسدس استفاده کرد و شرکت جدید مرسدس بنز نام گرفت. مرسدس نام دختر یک تاجر و سرمایه‌گذار اتریشی بود که با خودروهای دایملر تحت این نام مسابقه می‌داد.

اما ستاره سه پر تنها لوگویی نبود که دایملر در سال 1921 به ثبت تجاری رساند زیرا این شرکت در همان سال یک لوگوی ستاره چهارپر را هم ثبت کرد ولی تا سال 1989 از آن استفاده نشد تا اینکه در این سال شرکتی که بعداً دایملر کرایسلر آئرواسپیس نام گرفت برای ساخت وسایل نقلیهٔ پرنده تأسیس شد و از این لوگوی ستاره چهارپر استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا