مکمل بنزین
گوناگونخبر

تیزر بزرگ‌ترین شاسی‌بلند الکتریکی کیا منتشر شد

برنامه‌های کیا برای معرفی خودروهای الکتریکی بسیار بلندپروازانه هستند. تا سال 2026، خانوادهٔ مدل‌های EV این شرکت که با مدل EV6 شروع شده است، شامل یازده عضو مختلف خواهد بود و حالا تیزر یکی از آن‌ها منتشر شده است. تنها چند روز دیگر، کیا کانسپت الکتریکی جدیدی بنام EV9 را در رویدادی بنام «جنبش پایداری کیا» رونمایی خواهد کرد که پیش‌نمایشی از یک خودروی الکتریکی جدید تولیدی خواهد بود. این رویداد در تاریخ 11 نوامبر برابر با 20 آبان به‌صورت آنلاین پخش خواهد شد.

فعلاً جزئیات زیادی در مورد این خودرو نمی‌دانیم زیرا تنها چیزی که از آن منتشر شده یک تصویر تیزری تاریک است که نمای جانبی جعبه‌ای شکل این کانسپت را نشان می‌دهد. با توجه به این تصویر، EV9 از نظر اندازه چیزی شبیه به تلوراید به نظر می‌رسد. اگر این خودرو معادل الکتریکی تلوراید باشد، می‌تواند سه ردیف صندلی داشته باشد اما تشخیص این موضوع از روی این تیزر تاریک دشوار است. کیا قبلاً اعلام کرده است که خودروهای الکتریکی اختصاصی آن از EV1 تا EV9 نام‌گذاری خواهند شد که این یعنی EV9 پرچم‌دار الکتریکی‌های کیا خواهد بود.

مثل همه خودروهای الکتریکی اختصاصی کیا، کانسپت EV9 هم روی پلت‌فرم ماژولار الکتریکی جهانی هیوندای-کیا ساخته می‌شود. فعلاً هیچ مشخصات فنی در مورد این کراس‌اوور الکتریکی منتشر شده اما شاید قوای محرکه آن با EV6 مشترک باشد. این مدل در قوی‌ترین نسخه خود که GT نام دارد، 576 اسب بخار قدرت و 730 نیوتن متر گشتاور داشته و از باطری‌های 77 کیلووات ساعتی بهره می‌برد که با هر بار شارژ بردی 500 کیلومتری را فراهم می‌کنند. بااین‌حال، در EV9 که بزرگ‌تر و سنگین‌تر است باید انتظار برد کمتری را داشته باشیم.

کیا وعده داده است که در کنفرانس جنبش پایداری دربارهٔ تعهد به آینده‌ای پایدارتر صحبت خواهد کرد و بنابراین باید در این رویداد اطلاعات بیشتری در مورد برنامه‌های الکتریکی آینده این شرکت کسب کنیم. کمتر از یک هفته بعد یعنی در 17 نوامبر هیوندای هم در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس از یک کراس‌اوور الکتریکی بزرگ جدید رونمایی خواهد کرد. این کانسپت هیوندای پیش‌نمایش کراس‌اوور فول سایز تولیدی آیونیک 7 خواهد بود که مکمل کیا EV9 محسوب می‌شود. این دو خودرو می‌توانند به رقیبی برای تسلا مدل X تبدیل شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا