مکمل بنزین
خبر

ماهیندرا راکسور جدید برای عرضه در آمریکا و رقابت با جیپ معرفی شد

ماهیندرا نسخه جدید شاسی‌بلند آفرودی راکسور را برای مدل 2022 معرفی و هم‌اکنون آن‌را راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده کرده است. البته این عملاً فقط یک فیس‌لیفت است و راکسور زیر این پوسته هیچ تغییری نداشته است. شاید دلیل این فیس‌لیفت زودهنگام، درگیری طولانی‌مدت ماهیندرا با جیپ بر سر طراحی راکسور بوده باشد زیرا در سال 2019 جیپ به خاطر شباهت این خودرو با محصولات خود از ماهیندرا شکایت کرد و دادگاه تشخیص داد که شرکت هندی طرح تجاری جیپ را نقض کرده است.

اندکی بعد، کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات‌متحده هم از جیپ حمایت کرده و فروش راکسور در آمریکا را ممنوع کرد. به همین دلیل، ماهیندرا در طراحی راکسور تغییراتی ایجاد کرد و جلوپنجره آن که با خطوط عمودی به جیپ شباهت داشت را با نمونه جدیدی جایگزین کرد که تویوتا لندکروزر FJ40 را به یاد می‌آورد. بدین ترتیب، درنهایت کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات‌متحده تشخیص داد که راکسور جدید آن‌قدر متفاوت شده تا دیگر طرح تجاری جیپ را نقض نکند. این ماجرا ما را به راکسور مدل 2022 می‌رساند که با ظاهر جدیدی معرفی شده است.

در راکسور جدید قسمت دماغه خودرو کاملاً بازطراحی شده و حالا در این قسمت جلوپنجره مشکی‌رنگ جدیدی به چشم می‌خورد که توسط چراغ‌های دایره‌ای که حالا به گوشه‌های دماغه منتقل شده‌اند احاطه شده است. علاوه بر این، در اینجا می‌توانیم کاپوت عریض‌تر و گلگیرهای جلوی جدیدی را ببینیم که دیگر شبیه به گلگیرهای بیرون زده جیپ CJ7 نیستند. در دیگر قسمت‌های بدنه راکسور تفاوت نسبت به قبل دیده نمی‌شود و بنابراین به نظر می‌رسد این فیس‌لیفت به‌طور خاص به خاطر شکایت جیپ انجام گرفته است.

ماهیندرا راکسور مدل 2022 در دو نسخه پایه کابین باز و کابین بسته چهارفصل به بازار عرضه می‌شود. این شاسی‌بلند هندی به یک پیشرانه 2.5 لیتری توربودیزل مجهز است که 62 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و امکان رسیدن به حداکثر سرعت 88 کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند.

قیمت ماهیندرا راکسور مدل 2022 از 18,900 دلار برای مدل پایه و 26,300 دلار برای نسخه چهارفصل آغاز می‌شود. احتمالاً نسخه دوم کار سختی در بازار آمریکا پیش رو خواهد داشت زیرا با 30 هزار دلار می‌توان یک رانگلر پایه خرید. البته راکسور در دسته خودروهای سایدبای‌ساید قرار می‌گیرد و با محصولات شرکت‌های پولاریس و کن ‌ام رقابت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا