مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین تصاویر از پیکاپ جدید گریت وال کینگ کونگ منتشر شد

طراحی خودروهای چینی راهی طولانی را برای رسیدن به اصالت طی کرده‌اند و این روزها شاید هنوز هم الهام گیری‌های ضعیفی در طراحی این خودروها دیده شود اما کپی‌ها خیلی کمتر شده‌اند. حتی شرکت‌هایی مثل زوتی و لندویند که به کپی‌برداری معروف هستند نیز تقریباً غیرفعال شده‌اند. متأسفانه اما گریت وال همچنان همین رویهٔ کپی‌برداری را ادامه می‌دهد و پس از معرفی اورا پانک کت که کپی از فولکس‌واگن بیتل کلاسیک بود، حالا نیز در حال آماده کردن پیکاپ جدیدی بنام کینگ کونگ است.

فعلاً چند تصویر از این پیکاپ جدید منتشر شده که طراحی آن‌را نشان می‌دهند. در قسمت جلویی کینگ کونگ جلوپنجرهٔ بسیار بزرگی طراحی شده که با چراغ‌های تقریباً مربعی در طرفین آن، شباهت زیادی به شاسی‌بلند جدید تانک 500 دارد اما محصولات فورد و تویوتا را هم به یاد می‌آورد. در پروفیل جانبی خودرو با ایجاد خطوطی روی گلگیرهای جلو و عقب سعی شده از سادگی این بخش کاسته شود اما چرخ‌ها کمی کوچک به نظر می‌رسند. در عقب خودرو هم به‌جز لوگوی بزرگ گریت وال و چراغ‌هایی که به تویوتا هایلوکس شباهت دارند، نکتهٔ قابل‌ذکر دیگری دیده نمی‌شود.

هنوز هیچ تصویری از داخل کینگ کونگ منتشر نشده ولی میدانیم که این پیکاپ جدید چینی با دو پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه می‌شود که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است. خریداران همچنین می‌توانند از بین دو نسخهٔ کوتاه با فاصله محوری 3,140 میلی‌متر و بلند با 3,410 میلی‌متر یکی را انتخاب کنند. مصرف سوخت نسخه بنزینی حدود 10 لیتر در هر صد کیلومتر است اما نسخه دیزلی کم‌مصرف‌تر بوده و در هر صد کیلومتر بین 7.7 تا 8.2 لیتر گازوئیل می‌سوزاند. در این نوع پیکاپ‌ها اما ظرفیت بار خیلی اهمیتی ندارد و به همین دلیل کینگ کونگ حداکثر می‌تواند تنها 500 کیلوگرم را حمل کند.

بااین‌حال، قیمت این پیکاپ جدید چینی از حدود 100 هزار یوآن معادل 15,600 دلار آغاز خواهد شد که برای چنین پیکاپ بزرگی بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا