مکمل بنزین
خبر

کامیون پیشرفته جیلی هوم تراک با ویژگی‌های جذاب معرفی شد

شرکت چینی جیلی از طریق برند تجاری خود یعنی فاریزون، کامیون پیشرفته‌ای بنان هوم تراک را معرفی کرده است. این کامیون نسل بعدی کِشنده‌های هوشمند را نشان می‌دهند که از انرژی‌های پاک استفاده می‌کنند. جیلی ادعاهای زیادی را در رابطه با هوم تراک مطرح کرده و آن‌را یکی از پیشرفته‌ترین و پاک‌ترین خودروهای تجاری دنیا می‌داند.

این کامیون بر اساس معماری ماژولاری ساخته شده که امکان تجهیز به چندین نوع قوای محرکه مختلف مثل الکتریکی با افزایش‌دهنده برد، هیبریدی متانولی و تمام الکتریکی با قابلیت تعویض باطری را فراهم می‌کند. در نسخه تمام الکتریکی، کامیون می‌تواند در جایگاه‌های خدمات در سراسر بزرگراه‌ها، در عرض چند دقیقه باطری‌های خود را با نمونه‌های شارژ شده تعویض کند. هرچند هنوز هیچ مشخصاتی در مورد هوم تراک اعلام نشده اما به گفته جیلی، این کِشنده پیشرفت‌های بزرگی در زمینه پیشرانه‌های پایدار دارد و روی کارایی و همین‌طور ایمنی راننده و عابرین پیدا تمرکز کرده است.

علاوه بر این، مهندسان جیلی پس از بررسی نیازهای رانندگان خودروهای تجاری و همین‌طور ناوگان‌های حمل‌ونقل، راه‌حل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلفی را برای ارائه کارایی بیشتر توسعه داده‌اند. به‌عنوان‌مثال، هوم تراک می‌تواند به پلت‌فرم‌های داده‌های شبکه لجستیک متصل شود تا رانندگان بتوانند بهینه‌ترین سفارشات را به‌صورت لحظه‌ای دریافت کرده و هزینه‌های عملیاتی در طول مسیرها را محاسبه کنند. سنسورهای کِشنده نیز داده‌های ترافیکی را به‌صورت لحظه‌ای دریافت کرده و مسیرهای مناسب را به راننده توصیه می‌کنند.

در همین حال، سیستم مدیریت انرژی هوم تراک نیز می‌تواند انرژی یا سوخت کامیون را برای دستیابی به بهینه‌ترین عملکرد اقتصادی مدیریت کند و مسیرهای بهینه سوخت‌گیری یا شارژ مجدد را به راننده توصیه کند. علاوه بر این، به لطف سنسورهای استانداردی مثل لیدار، رادار موج میلی‌متری و رادار اولتراسونیک به همراه اینترنت 5G، هوم تراک می‌تواند به سیستم خودران سطح چهار هم مجهز شود. این کامیون علاوه بر اینکه می‌تواند با دیگر کامیون‌ها ارتباط برقرار کند، از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور هم برخوردار است که به‌مرور در طول زمان سیستم‌های نرم‌افزاری آن‌را ارتقاء می‌دهد.

نام هوم تراک نشان از کامیون کِشنده‌ای دارد که حس و حال خانه را خواهد داشت. به گفته سازنده، فضای داخلی این کامیون، «کار، زندگی و سرگرمی» را باهم ترکیب کرده و نیازهای حیاتی راننده را برآورده می‌کند. کابین هوم تراک یک قسمت رانندگی و یک قسمت نشیمن دارد که دومی شامل حمام کامل با دوش و توالت، تخت یک‌نفره، یخچال، چای‌ساز، آشپزخانه و حتی یک ماشین لباس‌شویی کوچک می‌شود.

هوم تراک در قسمت رانندگی هم از صندلی با طراحی ارگونومیک، دوربین باکیفیت برای نظارت دقیق روی هوشیاری و تمرکز راننده و دستیار هوش مصنوعی بهره می‌برد. در اینجا دوربین‌های کامل 360 درجه هم وجود دارد که هر مشکل یا مانعی در اطراف کامیون را چه در حال حرکت و چه در حالت توقف به راننده نشان می‌دهد. از لحاظ طراحی هم کابین هوم تراک به لطف متریالی مثل پارچه‌های نرم طبیعی، پلاستیک‌های پایدار و چوب بامبو، محیطی سازگاربامحیط‌زیست را با الهام از جنگل‌های بامبوی چین فراهم کرده است.

به گفته جیلی، هوم تراک بازارهای جهانی مثل اروپا، کره، ژاپن و آمریکای شمالی را هدف قرار داده است و نسخه تمام الکتریکی آن به رقیبی برای تسلا سِمی تبدیل خواهد شد. قرار است تولید و تحویل این کامیون پیشرفته چینی از اوایل سال 2024 آغاز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا