مکمل بنزین
گوناگونخبر

مینی‌ون مجلل و الکتریکی دانگ‌فنگ معرفی شد

مینی‌ون‌های لوکس در چین بسیار محبوب هستند و به همین دلیل، دانگ‌فنگ از طریق برند لوکس خود بنام وویا (Voyah) در نمایشگاه خودروی گوانگژو از مینی‌ون الکتریکی لوکسی بنام دریمر (Dreamer) پرده‌برداری کرده است. این خودرو که دومین محصول وویا محسوب می‌شود، سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. دریمر با کاپوت کشیده، درهای کشویی و شیشه‌های بزرگ، فرم کلی و سنتی یک مینی‌ون را دارد که برای ایجاد حس لوکس، تریم‌های کرومی به آن اضافه شده است.

در جلوی این خودرو مثل لکسس LM، بیش از هر چیزی جلوپنجرهٔ کرومی بسیار بزرگی جلب‌توجه می‌کند که باعث می‌شود جلوپنجره‌های بزرگ ب‌ام‌و بسیار کوچک به نظر برسند! بخش پشتی خودرو کاملاً صاف بوده و یک اسپویلر، چراغ‌های افقی LED و سپر اسپرت از ویژگی‌های آن هستند. دریمر با 5,315 میلی‌متر طول، 1,980 میلی‌متر عرض و 1,810 میلی‌متر ارتفاع در کنار فاصلهٔ محوری 3,200 میلی‌متری، مینی‌ون بسیار بزرگی است تا جایی که از لکسس LM و بیوک GL8 هم ابعاد بزرگ‌تری دارد.

دریمر از لحاظ فنی با هیچ‌کدام از مینی‌ون‌های قبلی دانگ‌فنگ هیچ اشتراکی ندارد و روی پلت‌فرم الکتریکی جدیدی بنام ESSA ساخته شده که با کراس‌اوور الکتریکی وویا فری مشترک است. البته مثل کراس‌اوور مذکور، این مینی‌ون هم در دو نسخهٔ تمام الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی ارائه می‌شود. دانگ‌فنگ فعلاً مشخصات فنی دریمر را اعلام نکرده اما فری در نسخهٔ الکتریکی پرچم‌دار چهارچرخ محرک خود به دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی 684 اسب بخار قدرت و 1040 نیوتن متر گشتاور به همراه پکیج باطری 88 کیلووات ساعتی مجهز است. اگر همین قوای محرکه برای دریمر هم ارائه شود آن‌را به سریع‌ترین مینی‌ون دنیا تبدیل خواهد کرد.

دریمر در داخل با پانل دیجیتالی کامل در کل عرض داشبورد و همین‌طور دو صندلی مستقل بسیار مجلل در عقب، از سدان‌های لوکس الهام گرفته است. این صندلی‌ها که فضای پای بسیار زیادی دارند، به گرم‌کن، تهویه و ماساژور مجهز هستند و یک نمایشگر لمسی هم بین آن‌ها تعبیه شده تا سرنشینان عقب بتوانند تمام قسمت‌های خودرو را کنترل کنند. در مقابل این صندلی‌ها هم پانلی با کنترل‌های سیستم تهویه و چندین بلندگو قرار گرفته است. تودوزی سفید و آبی با تریم‌های مشکی براق، تزئینات طلایی و نورپردازی نیز فضایی بسیار مجلل را در داخل این مینی‌ون چینی ایجاد کرده‌اند.

پس از کراس‌اوور فری که به‌عنوان اولین محصول برند وویا تابستان سال گذشته به بازار آمد، دریمر هم از اوایل سال 2022 راهی بازار چین خواهد شد. گام بعدی وویا هم یک سدان تمام الکتریکی خواهد بود که پیش‌نمایش آن سال گذشته با کانسپت iLand ارائه شد و انتظار می‌رود تا سال 2023 راهی بازار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا