مکمل بنزین
اخبار روز خودروتازه‌هاخبر

T5، کراس‌اوور کم‌ایمن خودروسازی‌فردا هم‌زمان با رونمایی به نمایندگی‌ها، وارد خط مونتاژ شد!

روزهای گذشته بود که پایگاه خبری چرخان، برای اولین بار تصاویری از اولین حضور رسمی فردا T5 در ایران را منتشر نمود. اما در همین راستا، ساعاتی پیش بود که یکی از مخاطبان پایگاه خبری چرخان، تصاویری از رونمایی این خودرو برای برخی نمایندگان را برایمان ارسال کرد.

گویا مدیران ارشد شرکت خودروسازی فردا (فردا موتورز) به بهانه رونمایی از کراس اوور جدید T5، برخی نمایندگی‌های خود را به خطوط مونتاژی این شرکت، واقع در استان سمنان دعوت کرده‌اند.در این رویداد، علاوه بر رونمایی از نسخه نهایی FMC T5، نمایندگان سرتاسر کشور از خطوط مونتاژی این شرکت بازدید نموده‌اند. این‌طور که از تصاویر مشخص بوده، مونتاژ این خودرو آغاز گردیده است. البته بدلیل اینکه تیراژ تولید این مونتاژکار زیاد نیست، قاعدتا نباید گفت که تعداد بیش‌تری از این خودروها مخصوص تولید آزمایشی هستند؛ زیرا احتمالا تیراژ تولید آزمایشی این خودرو نهایتا به دو الی سه دستگاه برسد!باتوجه به بررسی‌های انجام شده، متاسفانه باید گفت که خودرو مذکور در سازمان تست ایمنی چین (C-Ncap) که اتفاقا نسبت به مرکز تست ایمنی اروپا (EURO-Ncap) اصطلاحاً آسان‌گیری بیشتری دارد، تنها توانسته 3 ستاره ایمنی را کسب کند!

موتور دانگ فنگ فورثینگ T5

در نسخه جهانی دانگ فنگ فورثینگ T5، شاهد بکارگیری سه نوع پیشرانه هستیم. موتورهایی با حجم 1.6 لیتری تنفس طبیعی، 1.8 لیتری تنفس طبیعی و در آخر هم یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ!

اینطور که شرکت خودروسازی فردا اعلام کرده، گویا قرار است تا پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژدر فردا T5 نصب شود. این موتور که گویا با کد 4G15T شناخته میشود، با اتصال به یک نوع گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید 156 اسب بخار، قدرت و 230 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. چه عجب بلاخره یه خبر منفی از این لگن های چینی گفتین. واقعا خبر تون خواندم تعجب کردو . انشالله در مورد همه خودرو ساز ها همیشه اونچی واقعا است بگبد

  2. چین از همه کپی کرده هنوز هیجای دنیا ماشیناشو قبول نداره
    اینا اومدن از چین کپی کردن
    خاک تو سرتون واقعا.
    هرچند۱۰۰چینیه.

  3. جلوش خیلی خوشگله و تا حدودی به خصوص چراغهاش شبیه نسل جدید رنو ساندرو شده. اما از لحاظ ایمنی در آخرین رده بندی کیفی خودروهای داخلی وانت پراید و تیبا و ساینا هم از ۵ ستاره تونسته اند ۳ ستاره رو دریافت کنن یعنی کیفیت این با وانت پراید و تیبا و ساینا یکیه. البته کوئیک از ۵ ستاره ۴ ستاره رو دریافت کرده یعنی کوئیک از این باکیفیت تره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا