مکمل بنزین
گوناگونخبر

سونگسن مونتری، سدان کلاسیک آمریکایی با موتور مدرن چینی

سونگسن موتور، با تولیدات متنوع و خاص به‌سرعت در‌حال تبدیل شدن به یکی از خودرو‌‌سازان چینی مورد علاقه  انسان‌هاست. اولین خودروی آن‌ها در اوایل امسال به بازار عرضه شد. در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۱ سونگسن مونتری جدید، با الهام از سدان قدیمی آمریکایی بیوک رودمستر ۱۹۵۷ رونمایی شد.

سونگسان‌موتور از یک باشگاه موتوری مستقر در بیجینگ در پکن متولد شد و در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد. در ابتدا و در سال ۲۰۰۰ این باشگاه وارد تجارت و ساخت موتور‌سیکلت و اتومبیل‌های کلاسیک شد. در‌سال ۲۰۱۹ آن‌ها از اولین خودرویی که توسط خودشان توسعه بافته بود با نام سونگسان اس‌اس‌دولفین و با الهام از شورلت‌کوروت رونمایی کردند. دولفین در‌حال تولید و فروش است که تحت یک قرارداد، توسط BYD تولید می‌شود. همچنین BYD سایر خودروهای سونگسان را تولید خواهد کرد. علاوه‌بر‌این نرم‌افزارها و سیستم‌های سرگرمی هم از BYD خواهند آمد.

دومین خودروی این شرکت سونگسان اس‌اس‌سامر، یک ون جالب است که از فوکس‌واگن میکرو‌باس الهام گرفته است و قرار است تولید آن سال آینده آغاز شود.

اخیرا و در سال جاری، سونگسان خودروی GT را به‌نمایش گذاشت. خودرویی با ظاهری مدرن و درهای جلویی که به‌شکل قیچی باز می‌شوند. این‌که شاهد تولید این خودرو خواهیم بود یا خیر هنوز مشخص نیست.

سونگسان مونتری یک سدان بزرگ، با ریشه‌های قدیمی و درب‌های عقب خاص است که مانند خودروهای آمریکایی سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ مملو از کروم و قطعات براق است. چرخ‌ها کم‌ارتفاع و تقریبا بیش از اندازه بزرگ هستند که در قوس‌ها قرار نمی‌گیرند، با آلیاژهای چند‌پره براق و کالیپرهای قرمز.

 

فضای داخلی هنوز کاملا تکمیل نشده است اما جالب به‌نظر می‌رسد. ترکیبی از سه صفحه‌نمایش مدرن با وسایل قدیمی مانند طراحی صندلی‌ها، فرمان و طراحی داشبورد.

 

 

مانند نمونه‌های آمریکایی خود، مونتری دارای صندلی‌های پهن و بسیار مسطح است. نمای جلو مانند یک نیمکت به‌نظر می‌رسد اما دو صندلی جداگانه با فضای زیادی در هر دو‌طرف.

 

صندلی‌های عقب، دقیقا بین قوس چرخ‌ها قرار گرفته و کمی باریک است و بالشت گردن دارد. طراحی بلندگوها، دستگیره‌های در و میله‌ها برای پنجره‌های دستی، نیز به‌خوبی انجام شده است.

سونگسان مونتری با دو قوای محرکه از BYD  در دسترس خواهد بود. یکی تمام برقی و دیگری هیبریدی است. موتور تمام‌برقی، قادر خواهد بود در مدت زمان ۳.۸ ثانیه، به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌در‌ساعت برسد. موتور هیبریدی بر‌مبنای موتور ۲ لیتری توربو‌شارژ خواهد بود. مشخصات دیگری از آن‌ها در نمایشگاه اعلام نشده است.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا