مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراخوان برای چندین هزار دستگاه از محصولات تسلا به خاطر مشکل ایربگ

تسلا برای چندین هزار دستگاه مدل S و مدل X به خاطر مشکل ایربگ فراخوان داده است. تحقیقات از یک قطعه‌ساز مکزیکی نشان داده است که فرایند ساخت رو دری‌ها به‌گونه‌ای صورت گرفته که ایربگ ممکن است هنگام باز شدن به آن گیر کند. این مشکل ممکن است پارگی ایربگ و بی‌اثر شدن آن ‌را به دنبال داشته باشد. اخطار فراخوانی که توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات‌متحده یا به‌صورت مخفف NHTSA صادر شده نشان می‌دهد که این قطعه‌ساز از 29 ژوئن 2021 تولید رو دری‌های معیوب را آغاز کرده و تا 8 سپتامبر 2021 به تولید آن ادامه داده است.

به همین دلیل، تسلا برای مدل‌های S تولید شده بین 21 ژوئن 2021 تا 29 سپتامبر 2021 و همین‌طور مدل‌های X تولید شده بین 3 سپتامبر 2021 تا 23 سپتامبر 2021 فراخوان صادر کرده است. درمجموع 7,600 دستگاه خودرو مشمول این فراخوان می‌شوند. تسلا با تعویض ایربگ راننده در همه خودروهای مشکل‌دار به‌سادگی این مسئله را برطرف خواهد کرد. ایربگی که جایگزین می‌شود طراحی جدیدی داشته و در قسمتی که ممکن است دچار پارگی شود تقویت شده است.

همه فروشگاه‌ها و مراکز خدمات تسلا در تاریخ 10 نوامبر از این فراخوان مطلع شده‌اند و به مالکان نیز از طریق ایمیل در 7 ژانویه 2022 اطلاع داده خواهد شد. این فراخوان تنها چند هفته پس از آن صادر شده که برای نزدیک به 12 هزار دستگاه مدل S، مدل X، مدل 3 و مدل Y به خاطر یک خطای نرم‌افزاری فراخوان داده شد. این خطا می‌توانست منجر به ارسال هشدار اشتباه تصادف از جلو و فعال شدن ترمز اضطراری خودکار شود. علیرغم این مشکلات اما فروش تسلا رو به افزایش است تا جایی که در 9 ماه نخست سال جاری، این شرکت با عبور از مرسدس بنز، به پرفروش‌ترین برند لوکس بازار آمریکا پس از ب‌ام‌و و لکسس تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا