مکمل بنزین
گوناگونخبر

Infiniti از هاچ‌بک Q30 رونمایی کرد

اینفینیتی بالاخره از هاچ‌بک لوکس خود به نام Q30 پرده برداشت. البته شاید بتوان گفت این شرکت پیش‌نمایشی از این خودرو منتشر کرده است تا در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از آن به طور کامل رونمایی کند.

نسخه‌ نهایی Q30 شباهت بسیاری با کانسپت آن که در سال ۲۰۱۳ و در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشته شد، دارد. اینفینیتی با شعار “ساختار شکن” قصد دارد این هاچ‌بک را به رقابت با سری 1 و A-class بفرستد.

کانسپت Q30 که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد
کانسپت Q30 که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد

قرار است که Q30 در بخش تولید مشترک نیسان و اینفینیتی در ساندرلند تولید شود. پیش‌فروش خودرو نیز پس از معرفی کامل در فرانکفورت شروع خواهد شد اما تا سال ۲۰۱۶ قرار نیست که ها‌چ‌بک اینفینیتی پا به خیابان‌ها بگذارد. Q30 اولین ماشین این خودروساز است که در اروپا تولید می‌شود. در ساندرلند خط رنگ‌آمیزی پیشرفته‌تر و قسمت بزرگتری برای اسمبل کردن قسمت‌های مختلف خودرو وجود دارد و این امکانات به لطف سرمایه‌ گذاری ۲۵۰ میلیون یورویی نیسان فراهم آمده است.

infiniti-q30 02

اینفینیتی اطلاعات و تصاویری از داخل Q30 منتشر نکرده است و برای مشاهده کابین این خودرو باید تا ۱۰ شهریور صبر کرد. البته گفته شده که کابین خودرو با تریم‌های مختلف و جذاب عرضه خواهد شد.

در ادامه قرار است که اینفینیتی نسخه‌های جذاب‌تر و قدرتمند‌تری را نیز به خانواده‌ Q30 اضافه کند. آن‌طور که به نظر می‌رسد، سه نسخه‌ جدید در راه خواهند بود که البته تا سال ۲۰۱۷ باید منتظر ورودشان باشیم.

تصاویر جاسوسان از Q30
تصاویر جاسوسان از Q30

مشخص نیست که در زیر کاپوت Q30 چه موتوری غرش خواهد کرد. اما یکی از گزینه‌هایی که به نظر می‌رسد مورد استفاده قرار گرفته، موتور جدید و پرقدرت ۲ لیتری اینفینیتی است که ۲۰۸ اسب بخار خروجی می‌دهد و پیش‌ از این نیز در Q50 شاهد آن بودیم. موتور مدل‌های پرقدرت‌تر نیز احتمالا با حجمی مشابه، ۳۰۰ اسب‌بخار تولید خواهند کرد.

پرسرعت‌ترین Q30 (که احتمالا پسوند Eau Rouge به نام آن افزوده شده) مرکز ثقل پایین‌تری نسبت‌ به نسخه‌های دیگر خواهد داشت تا فرمان‌پذیری آن افزایش پیدا کند. به هرحال شایعات در مورد نسخه‌های مختلف این خودرو زیاد است و برای دیدن اطلاعات کامل‌تر می‌بایست تا نمایشگاه فرانکفورت (که در اواسط شهریور برگزار می‌شود) صبر کنیم.

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا