مکمل بنزین
گوناگونخبر

پروتوتایپ‌های کراس‌اوور جدید مازراتی گریکاله لوگوی شرکت را ساختند!

هنوز با دیدن کراس‌اوور جدید مازراتی که گریکاله نام دارد فاصله زیادی داریم زیرا قرار است این خودرو در بهار سال 2022 رونمایی شود. بااین‌حال، چندین ماه پیش از رونمایی گریکاله، مازراتی از ده‌ها نمونه پیش‌تولید یا پروتوتایپ این خودرو برای نمایش خاصی در پیست آزمایشی خود در میلان ایتالیا استفاده کرده است. این شرکت در حال حاضر بیش از 250 پروتوتایپ از گریکاله را در ژاپن، ایالات‌متحده، امارات، چین، فنلاند و ایتالیا آزمایش می‌کند که حالا 80 نمونه از آن‌ها را گرد هم جمع کرده تا لوگوی شرکت یعنی نیزهٔ سه‌شاخ را در مرکز آزمایش‌های مازراتی ایجاد کنند. چهار پروتوتایپ دیگر از این خودرو نیز در محوطهٔ کلیسای معروف میلان به نمایش درآمده‌اند.

مازراتی در ابتدا قصد داشت گریکاله را در تاریخ 16 نوامبر برابر با 25 آبان طی یک رویداد ویژه در میلان رونمایی کند اما این شرکت در اواسط اکتبر اعلام کرد که به دلیل مسائل مربوط به تأمین قطعات، قادر به تکمیل کردن فرایند تولید خودرو در زمان مقرر نیست و بنابراین رونمایی از این کراس‌اوور جدید با چند ماه تأخیر صورت خواهد گرفت.

این یعنی باید برای دیدن گریکاله تا بهار آینده صبر کنیم اما هم‌اکنون اطلاعات زیادی در مورد آن داریم. به‌عنوان‌مثال، میدانیم که این کراس‌اوور جدید روی همان پلت‌فرم جورجیو متعلق به آلفارومئو استلویو ساخته می‌شود و در سبد محصولات مازراتی پایین‌تر از لوانته قرار می‌گیرد. گریکاله با پیشرانه‌های چهار و شش سیلندر به بازار عرضه خواهد شد که از تکنولوژی هیبریدی خفیف بهره می‌برند. نسخهٔ اسپرت و پرچم‌دار تروفئو هم برای این کراس‌اوور در نظر گرفته شده که احتمالاً به همان پیشرانه 2.9 لیتری V6 توئین توربوی آلفارومئو استلویو کوادریفولیو با 510 اسب بخار قدرت مجهز می‌شود. انتظار می‌رود نسخه تمام الکتریکی گریکاله هم ساخته شود. همچنین تصاویر جاسوسی جدید نشان داده‌اند که این خودرو در طراحی از سوپراسپرت مازراتی MC20 الهام میگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا