مکمل بنزین
خبر

اولین خودروی شیائومی در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد

در ۲۷ نوامبر، به‌طور رسمی، مراسم امضای قرارداد بین کمیته مدیریت منطقه توسعه اقتصادی و فناوری پکن و شیائومی برگزار شد. با امضای این توافق‌نامه همکاری بین دو‌طرف، رسما اعلام شد که شیائومی‌خودرو، در منطقه اقتصادی پکن مستقر خواهد گردید. پیش از این، شهرهای زیادی برای میزبانی از بخش خودروی شیائومی، با یکدیگر رقابت می‌کردند که در‌نهایت شیائومی، پکن را انتخاب کرد.

بر‌طبق شنیده‌ها پروژه خودروی شیائومی، پایگاه مرکزی خودرو و ستاد فروش را ایجاد خواهد کرد. این شرکت، یک کارخانه خودروسازی کامل با تولید ۳۰۰۰۰۰ خودرو در دو فاز ساخته خواهد شد.

پیش از این، لی‌جون، مدیر‌عامل شیائومی اعلام کرده بود که خودروی این شرکت احتمالا در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه خواهد رسید. لی‌جون، همچنین اعلام کرده است که خودروهای الکتریکی، از صنعت ماشین‌آلات به صنعت اطلاعات منتقل شده است که بسیاری از رقبای این شرکت، قبلا این‌کار را انجام داده‌اند و اگر شیائومی به بخش خودرو ورود نکند از بازار، حذف خواهد شد.

شیائومی در‌حال حاضر، داراری بخشهای هوشمند، مانند تلفن‌های هوشمند، خانه‌های هوشمند و دفاتر هوشمند است که احتمال ادغام این بخش‌ها با خودرو، در این شرکت، بسیار زیاد است.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا