مکمل بنزین
خبر

جنسیس، شاسی‌بلند GV90 فول‌الکتریک را در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌کند

بر‌طبق گزارشات، جنسیس در سال ۲۰۲۳ یک شاسی‌بلند بزرگ الکتریکی جدید با نام GV90 روانه بازار خواهد کرد. GV90 یک شاسی‌بلند تمام الکتریکی خواهد بود که با نسخه الکتریکی مرسدس‌بنز EQS یا نسخه الکتریکی رنج روور به رقابت خواهد پرداخت.

با نگاهی به اطلاعات به‌دست آمده، گروه هیوندای‌موتور تولید انبوه این خودرو را که به احتمال زیاد، نام GV90 خواهد داشت، را پس از سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد.

GV90 به‌عنوان مدل بالایی مدل  GV80 می‌باشد که پرچمدار شاسی‌بلندهای این شرکت خواهد بود. این خودرو دومین خودروی الکتریکی اختصاصی این شرکت پس از GV60 بر‌مبنای پلتفرم خودروهای الکتریکی (E-GMP(Electric Global Modular Platform می‌باشد.

بسیاری از بخش‌های اصلی GV90 با شاسی‌بلندهای الکتریکی در حال توسعه هیوندای و کیا به اشتراک گذاشته خواهد شد. شرکتهای هیوندای و کیا، اخیرا از مدل‌های مفهومی جدید الکتریکی خود (SEVEN & EV9) در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی کردند.

جزئیاتی از GV90 منتشر نشده است اما از طریق مدل‌های مفهومی مانند  EV9 می‌توان برخی از این مشخصات را حدس زد. مدل مفهومی EV9 دارای طول ۴۹۳۰ میلیمتر، عرض ۲۰۵۵ میلیمتر، ارتفاع ۱۷۹۰ میلیمتر و فاصله محوری ۳۱۰۰ میلیمتر می‌باشد. همچنین انتظار می‌رود میزان مسافت طی شده توسط این خودرو مانند محصولات ارزان‌تر هیوندای، با یک‌بار شارژ تا ۴۸۲ کیلومتر باشد و در‌صورت شارژ با ۳۵۰ کیلو‌وات، ظرفیت باطری از ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد، در‌زمان ۲۰ دقیقه، صورت می‌گیرد.

فضای داخلی این خودرو به شکل یک شاسی‌بلند سه ردیفه خواهد بود.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا