مکمل بنزین
گوناگونخبر

همکاری هوآوی با کمپانی سرس (Seres) برای ساختن خودرو

آن‌چه که در تصویر مشاهده می‌کنید، آیتو ام ۵، یک اس‌یو‌وی پلاگین‌هیبرید است که به صورت مشترک توسط سرس و هوآوی تولید شده است. در‌واقع هوآوی، مسئولیت تامین مغز متفکر خودرو و بخش‌های هوشمند آن‌رابر‌عهده دارد.

اگرچه مدیر هوآوی اعلام کرده است که آن‌ها هرگز خودرو نخواهند ساخت اما آن‌چه که مشخص است این کمپانی تا حد زیادی به بخش خودرو‌سازی نزدیک شده است.

 

در ۲ دسامبر، سرس در همکاری با هوآوی، برندی به‌نام  Aito(Adding Intelligence to Auto) را راه‌اندازی کرد. هوآوی جدیدترین تکنولوژی خود، از‌جمله سیستم‌عامل هارمونی (Harmony OS) را برای این خودرو ارائه کرده است.

آیتو بر روی پلت‌فرم REEV(Range Extended Electric Vehicle) ساخته شده است که توسط سیستم رانندگی هارمونی هوآوی تامین و پشتیبانی خواهد شد. این اولین‌بار است که سیستم‌عامل هارمونی هوآوی به‌عنوان یک سیستم رانندگی، در‌یک خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطعا در آینده،‌ آیتو در مارکت‌های هوآوی بیشتر مشاهده خواهد شد.

بر‌اساس اطلاعات به‌دست آمده در ماه سپتامبر، این خودرو ممکن است به‌عنوان یک زیر‌مجموعه آیتو، با نام M5 نامیده شود با لاستیک‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی با ابعاد ۲۵۵/۵۰R19 و 255/45R۲۰. ابعاد ۴۷۷۰/۱۹۳۰/۱۶۲۵ میلیمتر خودرو، نشان‌دهنده اطاق نسبتا بزرگی برای آن است.

سیستم انتقال قدرت در آیتو AWD خواهد بود. این خودرو از موتور ۱.۵T با قدرت ۹۲ کیلو‌وات و موتور برقی ۶۰ کیلو‌واتی با حداکثر قدرت ۱۶۵ کیلو‌وات در جلو و ۱۵۰ کیلو‌واتی در عقب، استفاده می‌کند و مصرف سوخت آن ۰.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. انرژی موتور برقی این خودرو از یک باطری ۱.۳ تنی ۲۰۰ کیلو‌واتی تامین می‌شود که حداکثر مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر را می‌تواند طی کند.

آیتو به‌عنوان یک محصول مشترک،‌ از زبان طراحی سرس، به‌خصوص در چراغ‌های جلو استفاده کرده است. طراحی کلی، شبیه پورشه ماکان است اما در جزئیات، مانند جلو‌پنجره ذوزنقه‌ای با لوگوی مخصوص و چراغ عقب سرتاسری بر‌روی درب عقب، نشان از یک طراحی کاملا منحصر‌به‌فرد دارد.

سرس در حال حاضر، سابقه خوبی در همکاری با هوآوی دارد. سرس SF5 هم‌اکنون در مارکت‌های هوآوی ارائه می‌شوند. هنگامی که هوآوی در ماه آپریل، شروع به فروش SF5 در مارکت‌های خود کرد، سرس موفق به دریافت حدود ۳۰۰۰ پیش‌سفارش تنها در دو روز شد، به‌گونه‌ای که این شرکت، مجبور شد اعلام کند تحویل، به‌دلیل حجم بالای تقاضا به‌تعویق خواهد افتاد.

                                                                              Seres SF5

در دو سال گذشته، هوآوی به‌طور رسمی، حداقل ده‌ها بار ساخت خودروی خود را تکذیب کرده است، حتی مدیر‌عامل هوآوی در ماه آوریل اعلام کرد که از پاسخ دادن به‌این سوال که هوآوی ماشین نمی‌سازد خسته شده است. اما به‌نظر می‌رسد گروه هدف هوآوی، مشتریان خودرو‌سازان برتر چین و حتی دنیاست. اما خودرو‌سازان برتر، به همین راحتی حاضر به‌همکاری با یک رقیب بالقوه، مانند هوآوی نیستند. بنابراین هوآوی، مانند بوش، خود را به‌عنوان تامین‌کننده فناوری معرفی می‌کند. با تمام این تفاسیر، در چند ماه اخیر، هوآوی به مرز تولید خودرو بسیار نزدیک شده است.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا