مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

زامیاد کارون در دو نسخه استاندارد و آفرودی دیده شد! (جزئیات)

مدتیست که نام پیکاپ جدید کارون بر سر زبان‌ها افتاده است؛ اما اینکه این پیکاپ چه فیس و مشخصاتی داشته باشد، در هاله‌ای از ابهام بود.

در همین رابطه، تعدادی از مخاطبان پایگاه خبری چرخان، تصاویر گوناگونی را از خودرویی که مزین به لوگو زامیاد بوده را برای پایگاه خبری چرخان، ارسال نموده‌اند.

در بین تصاویر ارسالی، می‌توان دو پیکاپی را دید که از قضا یکی از آنان، نام کارون برروی آن نصب شده و مشخصات بسیار اقتصادی در آن دیده می‌شود.همان‌طور که از تصویر فوق مشخص است، در این نوع کارون شاهد استفاده از رینگ‌های آلیاژی، دستگیره‌ها و آیینه‌های جانبی مشابه با هم‌پلت‌فرمی خود، یعنی وانت پادرا پلاس هستیم. هم‌چنین برچسب‌های کناری که برروی بدنه نصب شده، حاوی حروف Z بوده که یادآور زامیاد است. اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که طرز نصب و قرارگیری اگزوز در کارون، همانند پادرا پلاس بوده و احتمالا هم دارای همان ساختار است.

اما قبل از پرداختن به سایر جزئیات زامیاد کارون، واجب است تا به تصویری که در بندهای ابتدایی این مطلب اشاره نمودیم هم بپردازیم.

کارون پلاس؟!

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، علاوه بر تصویری که در بند فوق قرار دارد، تصویری از نسخه ارتقاء یافته‌تر کارون هم برای سایت چرخان ارسال شده است.در تصویر مذکور، مشخص است که نسخه موجود ارتقاء یافته‌تر از نسخه قبلیست. در این نمونه، شاهد نصب و استفاده از رینگ‌های دو رنگ تراش خورده، پلاستیک‌های مشکی رنگ دور گلگیر، برچسب‌های متفاوت و استفاده از کلمه OFF ROAD برروی درب صندوق هستیم.

درصورت عرضه این نسخه از کارون، حدس می‌زنیم که شرکت زامیاد برنامه خواهد داشت که احتمالا کارون را با دو تیپ استاندارد و آفرود (پلاس) تولید و به فروش برساند.

مشخصات و ویژگی‌ها

پیکاپ کارون که البته همان فودی یا به قول برخی فودای F16 بوده، عملا کیفیتش به سطح برخی پیکاپ‌های دست چندم چینی که به تازگی هم وارد بازار ایران شده‌اند، نمی‌رسد. البته که قیمت کارون هم در سطح آنان نبوده و طبیعیست که کیفیتش هم در سطح آنان نباشد. در واقع باید گفت که کارون دودیفرانسیل، جایگزینی برای دانگ فنگ ریچ فاز یک برای زامیاد خواهد بود.

کارون را می‌توان همان نسخه دوکابین و دودیفرانسیل پادرا پلاس دانست که با تغییراتی در قسمت بار و… طراحی گردیده است. باوجود اینکه طراحی عقب این خودرو تغییر کرده، اما نمای جلو آن، دقیقا با پادرا پلاس یکسان است.

براساس برخی اخبار و شایعات، گویا قرار است که همان پیشرانه پادرا پلاس که در اصل برای وانت نیسان زامیاد بوده، در کارون نصب شود. این پیشرانه با کد M24 که 2.4 لیتر حجم داشته، تنفس طبیعی بوده و توانایی تولید 94 اسب بخار، قدرت و 187 نیوتن متر، گشتاور را دارد. براساس نسخه های موجود در بازارهای جهانی، به احتمال زیاد کارون هم مجهز به یک گیربکس 5 سرعته دستی خواهد بود.

نکته مهمی که در کارون وجود دارد، این است که این پیکاپ به صورت دودیفرانسیل و با حالت‌های 2H (دیفرانسیل عقب سبک)، 4H (دو دیفرانسیل سبک) و 4L (دو دیفرانسیل سنگین) عرضه خواهد شد.

هم‌چنین از امکانات خودرو زامیاد کارون که بسیار مشابه به پادرا پلاس بوده، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • سامانه ایموبلایزر
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم در سه جهت
  • تنظیم زوایای آینه های بغل به صورت برقی
  • شیشه بالابرهای برقی
  • سیستم تهویه مطبوع (کولر و بخاری)
  • فرمان هیدرولیک
  • دو ایربگ ایمنی
  • چراغ مه شکن جلو و عقب
  • چراغ‌های جلو مجهز به عدسی
  • دو دیفرانسیل
  • لاستیک های رادیال

این‌طور که برخی اخبار وجود دارد، گویا قرار است تا نسخه‌های نهایی کارون در دهه فجر رونمایی گردد. هم‌چنین قرار است تا پس از مدت‌ها، نمایشگاه خودرو تهران امسال و در ایام دهه فجر برگزار گردد. می‌توان احتمال داد که درصورت برگزاری، کارون در این نمایشگاه رونمایی شود!

در رابطه با قیمت کارون هم باید گفت که ابن پیکاپ در جایگاهی پایین‌تر از کاپرا2 قرار خواهد گرفت و به همین واسطه، درصورت افزایش و بالا نرفتن بیش از حد نرخ ارز، قابل پیش بینی است که کارون با قیمتی زیر 500 میلیون تومان عرضه شود.

تصاویر فودی F16

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫29 دیدگاه ها

  1. فودای؟!؟نکنید این کار رو با واردات چینی های درجه۳ ای که کل خط تولیدشون تو زیرزمین یه خونه اس و کیفیت بشدت پایینی دارن باعث تخریب و بدنامی چینی های درست درمانی که تو دنیا هم میفروشن مثل چانگان یا byd میشید فقط

  2. جنیوس جان.اگه اوردنشون به همین راحتی بود شرکت‌هایی که قبلاً همینا رو میاوردن، میاوردن

  3. اشغالی دیگر از حماسه سازان سایپا و ایران خودرو، دزدان دست در جیب مردم

  4. تو رو خدا بسه دیگه خواهشن خودرو بی کیفت تولید نکنید اون نیسان معمولی که تو بازار سیصد میلون تومانه کسی نمیتونه بخره حالا این کارون به قول شما افرودی ببین قیمتش به کجا میره فقط امیدوارم مردم به خودشان بیان و این خودروهای بی کیفت را نخرند..

  5. یعنی خداوکیلی نیسان را میشه پنج نفر سوار بشن دل و روده شأن میاد تو‌دهنشون اینقدر که خشک هستن، افرودش دیگه چیه حداقل یک کم نرم تر میشد کمکهاش که بشه چند نفر تو دشت و بیابون سوارش بشه

  6. شماره بگذارید ما زنگ بزنیم ببینم چند قیمت

  7. این خاتویاتودرو سازی ایران خودرو ساز نیست این تکنولوژی وساخت خخخخ خر دومیباشد که دنیا مبهوت شده
    خخخخخخ خندم گرفت نشد که بشه

  8. با سلام .قطعا افرادی که از این خودرو برای آفرود استفاده میکنن متعجب خواهند شد .قدرت فوق العاده ای داره

  9. کارون!!؟؟همون که خشکش کردید؟!یه اسمی میذاشتید که وجود خارجی داشته باشه حداقل،کارون که دیگه وجود نداره

  10. من میگم ازتون شکایت میشه مطرح میکنن که تا حالا این همه فن آوری رو چرا رو نکردید

  11. از شرکت سایپا خواهشمندیم به رقیبهایی چون تویوتا و فورد رحم کنه و بذاره اونها هم بفروشن اگر این خوردو بیاد تو بازار دیگه کسی تویوتا نمیخره …..

  12. و این افتخاری دیگر است باهاش میمون بفرستید تره بار فقط میمونه تو راه موز ا رو نخوره

  13. سلام ۰۰۰ چرا موتور نیسان سایپا رو رو اتاق ریچ نمی گزارید هم طرف دار داره اتاق قشنگتر هم استقبال میشه

  14. سال 89با 100 تومن می تونستی لندکروز بخری الان باید یک میلیارد بدی به این آشغالها سوارشی واقعا متاسفم برای خودم و باقی مردم

  15. دوستان چه اونایی که مثبت گفتن چه اونایی که منفی شما هم مثل من علاقه داشتین که این پیج رو باز کردین همون ماشین ریچ هم نمیزارن ما تولید کنیم چه برسه که موتور خودمون ینی زد24 رو روش بزاریم اگه میبینید روآوردن به تولید فودی چون شبیه هیچ ماشینی نیست وبا خریدن امتیاز بدنه اش در دراز مدت میشه داخلی سازی بشه که پس فردا هیچ کمپانی مدعی امتیاز اون نشه

  16. اتفاقعا خبری خوبیه برای من وکسایی که خیلی وقت منتظر نسخه دوکابین نیسان ابی هستیم .خواهشا کاربری خودرو بر بزارید .چون پیکاپ ریچ جک بستم خودرو برش کردم .یک شاسی ضعیف بود دو کاربری خودرو بر نداره .خواهشا کارونو حتما کاربری خودرو بر بزارید حتما تمام یدکشها وامدادخودرو ها استقبال میکنن چون تنها ماشین خودرو بر داخلی نیسان پادرا جواب داده وخیلی عالی بود که پادرا دوکابین داشته باشه .

  17. من هفته پیش تصادفشو دیدم از پشت به وانت پیکان زده بود. پشت وانت پیکان سمت راننده و زامیاد کارون سمت شاگرد برخورده بود. تا شیشه زامیاد جم شده بود خدا شانس داده بود که راننده زنده مونده رود. هیچ ایر بگی باز نشده بود راننده زامیاد گریه میکرد بنده خدا میگفت چراغهای زامیاد چند میلیون تومان ارز داره من بدبخت پول ندارم . واقعا میگم از پراید ضعیفتره با جون ملت بازی نکنید اصلا چیزی به نام کاپوت نمونده بود. ولی پیکان وانت آخ نگفته بود من که باورم نمیشد وانت پیکان انقدر محکمه؟! یا وانت کارون انقدر ضعیفه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا