مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

کانسپت Ranz RF-EA1 نتیجه همکاری تویوتا و فاو را ببینید!

یک خودرو مفهومی دیوانه کننده در نمایشگاه پکن با نام Ranz RF-EA1 به نمایش در آمده است. این خودروی فوق العاده با ظاهری بسیار عالی در کنار خطوط بدنه زیبا و چراغ‌های متصل به جلوپنجره با لوگوی زمردی سبز Ranz نظر بسیاری را به خود جلب کرد. Ranz شرکتی با سرمایه‌گذاری مشترک فاو چین و تویوتا ژاپن است که به منظور تولید خودروها الکتریکی ارزان شروع به فعالیت نموده است. این برند در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد و بسیاری محصول این شرکت را با Leahead که یک محصول مشترک دیگر تویوتا با شرکت‌های چینی بوده، اشتباه می‌گیرند. هیچ خبری از نمایش Ranz در این نمایشگاه منتشر نشده و فقط این خودرو کوپه الکتریکی کوچک در گوشه ای دور دست از غرفه تویوتا به نمایش گذاشته شده بود. به‌نظر می‌رسد تویوتا از نمایش این خودرو احساس سرافکندگی می‌کند و چندان تمایلی برای معرفی این محصول ندارد، و این با توجه به ظاهر خوب این خودرو بسیار تعجب برانگیز است.

ranz-rf-ea1-bj-1-660x519

با توجه به هدف پایه گذاری برند مشترک تویوتا و فاو، و عدم اطلاع‌رسانی از تجهیزات و پیشرانه این محصول ما فرض می‌کنیم این خودرو پیشرانه تمام الکتریکی دارد. البته قسمت عقب خودرو شاید یکی از دلایل عدم تمایل تویوتا به این محصول باشد چرا که بسیار طراحی نا امید کننده‌ای دارد و چراغ‌های بیش از حد بزرگ آن در کنار قسمت مشکی رنگی که به پنجره عقب ختم می‌شود، آرگونومی زیبایی را تشکیل نداده‌اند. قسمت داخلی خودرو به دلیل رنگ مشکی و مات شیشه‌ها قابل رویت و عکس‌برداری نبوده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا