مکمل بنزین
گوناگونخبر

هایپرکار الکتریکی لکسس معرفی شد، جانشینی برای LFA افسانه‌ای

هیجان‌انگیزترین مدل در بین کانسپت‌های الکتریکی متعددی که تویوتا و لکسس معرفی کرده‌اند، یک هایپرکار تمام الکتریکی با نشان لکسس است. این خودرو با طراحی جذاب خود، کاملاً رؤیایی به نظر می‌رسد و امیدواریم بتوانیم بخش عمده‌ای از این طراحی را در نسخه تولیدی هم ببینیم زیرا قرار است این کانسپت در آینده راهی خیابان‌ها شود. این هایپرکار کاپوتی کشیده، چراغ‌های جلوی بومرنگ شکل و گلگیرهای برجسته‌ای دارد که چرخ‌های بزرگی را زیر خود جای داده‌اند. خط سقف شیب‌دار این کانسپت حس سرعت را به بیننده القا می‌کند و در عقب خودرو هم چراغ‌های جالبی دیده می‌شود که آئودی E-Tron GT را به یاد می‌آورد.

مثل دیگر کانسپت‌هایی که تویوتا و لکسس طی این رویداد بزرگ رونمایی کرده‌اند، داخل این هایپرکار هم نشان داده نشده است. بااین‌حال، سازنده ژاپنی مشخصات مختصری از آن‌را اعلام کرده است. این خودرو به‌عنوان جانشین معنوی LFA در کمتر از دو ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بنابراین به رقیبی برای ریماک نورا تبدیل خواهد شد. حداکثر برد این هایپرکار هم بیش از 700 کیلومتر اعلام شده است. همچنین گفته شده که هایپرکار لکسس برای تجهیز به باطری‌های جدید حالت جامد توسعه پیدا می‌کند. البته تویوتا قبلاً اعلام کرده است که برای استفاده از باطری‌های حالت جامد، خودروهای هیبریدی را به نمونه‌های تمام الکتریکی در اولویت قرار می‌دهد و بنابراین مدتی طول خواهد کشید تا بتوانیم نسخه تولیدی این هایپرکار را ببینیم.

با توجه به اینکه رئیس تویوتا «آکیو تویودا» در بیانیه مطبوعاتی خود به LFA اشاره کرده است، جانشینی این هایپرکار الکتریکی برای سوپرکار V10 افسانه‌ای لکسس فقط حدس و گمان نیست. وی دراین‌باره گفته است:

لکسس یک خودروی الکتریکی اسپرت توسعه خواهد داد که طعم رانندگی و عملکردی که در توسعه LFA حاصل شد را به ارث می‌برد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا