مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند آفرودی الکتریکی تویوتا با ظاهری مشابه FJ کروزر معرفی شد

تویوتا در جریان رونمایی از پانزده کانسپت الکتریکی مختلف، از یک مدل بسیار جالب پرده برداشته که توجهات را به خود جلب کرده است. این خودرو که کامپکت کروزر نام دارد، یک شاسی‌بلند آفرودی با ابعادی جمع‌وجور است که برخی از ویژگی‌های طراحی خود را از میراث افسانه‌ای لندکروزر قرض گرفته است. کامپکت کروزر همان‌طور که از نامش مشخص است، خودروی کاملاً جمع‌وجوری است و هرچند ابعاد آن اعلام نشده اما بسیار کوچک‌تر از پیکاپ الکتریکی تویوتا به نظر می‌رسد که در کنار آن قرار دارد. ظاهر آفرودی و ترکیب رنگ این خودرو نیز بلافاصله FJ کروزر را به یاد می‌آورند که البته این طبیعی است زیرا هردو خودرو الهامات زیادی از لندکروزرهای قدیمی گرفته‌اند.

کامپکت کروزر در جلو جلوپنجره‌ای کلاسیک با نوشته TOYOTA دارد که توسط چراغ‌های افقی احاطه شده تا چهره‌ای مشابه لندکروزر J80 را ایجاد کند. سپر رنگ نشده و صفحه محافظ آلومینیومی هم باعث شده تا این خودرویی خشن و آماده برای فتح طبیعت وحشی به نظر برسد. در پروفیل جانبی خودرو روکش‌های پلاستیکی فراوان به همراه فرم پیچیده پنجره‌ها جلب‌توجه می‌کند که به شیشه جلوی تقریباً عمودی متصل شده‌اند. رینگ‌های کلاسیک که با لاستیک‌های آل‌ترین پوشیده شده‌اند به همراه فاصله زیاد از سطح زمین هم نشان از توانایی‌های آفرود بالای این خودرو دانرد. در عقب نیز چراغ‌هایی به سبک جیپ رانگلر و درب صندوق عجیبی دیده می‌شود که باربند سقفی تا روی آن کشیده شده است.

هرچند تویوتا تصاویر رسمی از داخل این کانسپت منتشر نکرده اما در ویدئویی که به نمایش درآمده نمایی از کابین خودرو دیده می‌شود. در این نما، بخش بزرگی از داشبورد مشخص است و در آن یک صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه غربیلک فرمان عجیبی به چشم می‌خورد. کنسول مرکزی با ارتفاع بالا با چند کنترل و محفظه‌های فراوان برای قرار دادن اشیاء نیز مثل لندروور دیفندر، رویکرد آفرودی و کاربردی این خودرو را نشان می‌دهند.

تویوتا فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی کامپکت کروزر منتشر نکرده ولی می‌توان انتظار داشت که این خودرو روی پلت‌فرم e-TNGA ساخته شود. همچنین تجهیز به قوای محرکه الکتریکی دو موتوره با چهارچرخ محرک استاندارد و پکیج باطری نسبتاً بزرگ هم می‌تواند برای چنین خودرویی ایده‌آل باشد. هرچند کامپکت کروزر فعلاً یک کانسپت است اما به‌احتمال‌زیاد در سال‌های آینده به تولید خواهد رسید و امیدواریم این اتفاق بدون تغییر زیادی در ظاهر و شخصیت خودرو رخ دهد. از لحاظ جایگاه در بازار، کامپکت کروزر می‌تواند رقیبی الکتریکی برای فورد برانکو اسپرت باشد. یکی دیگر از رقبای این خودروی آفرودی تویوتا هم می‌تواند نسل بعدی جیپ رنگید باشد خصوصاً اگر یک نسخه تمام الکتریکی داشته باشد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. این آشغالا چیه میزارید فقط پراید تیبا کوییک آرزوی ماست .ایرانی سر فراز ایرانی…..

  2. ازین آشغالا نزارید فقط آرزوی ما ایرانی ها پراید تیبا کوییک است ایرانی سرفراز ایرانی…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا