مکمل بنزین
خبر

خودروهای غذا‌خوری خودران، جایگزین جذاب رستوران

برای کارکنان اداری پر‌مشغله در شهرهای بزرگ، خوردن ناهار و صبحانه، یک درد‌سر بزرگ است. فاصله بین رستوران‌ها و محل‌های کار، باعث می‌شود که خیلی از کارکنان، قید خوردن غذا در وقت اداری و با فراغ بال را بزنند و درنتیجه در پشت میزهایشان به خوردن غذایشان می‌پردازند که قطعا شرایط و محیط تمیز رستوران‌ها را ندارد. اما اکنون انتخاب جدیدی به‌وجود آمده است. ماشین‌های غذا‌خوری بدون سرنشین. اخیرا مجموعه‌ای از ماشین‌های غذا‌خوری بدون خدمه، در خیابان های پکن، ظاهر شده‌اند.

کاربران می‌توانند در مقابل این خودروها دست تکان دهند و آن‌ها بلافاصله متوقف می‌شوند. مشتریان می‌توانند از پشت پنجره شفاف ماشین، غذای مورد نظر خود را انتخاب کنند و با لمس صفحه نمایش، آن‌ها را سفارش دهند و به‌طور مثال، یک صبحانه بخار‌پز، پیراشکی یا شیر‌سویا را در عرض چند ثانیه تحویل بگیرند.

اما در عملکرد این خودروهای بدون خدمه، انحرافات و مشکلاتی دیده می‌شود. به‌طور مثال در یک مورد،خودرو می‌توانست از طریق مسیر قرمز رنگ، به مقصد خود برسد اما با انتخاب مسیر سبز‌رنگ، یک مسیر اضافی را طی نمود که این مشکل می‌تواند در خطای تشخیص مسیر مناسب باشد.

در‌هر‌صورت، این رستوران‌های متحرک بدون خدمه، این احساس را به‌وجود می‌آورد که فناوری پیشرفته بدون راننده در‌حال تغییر زندگی روزمره انسان‌هاست. در‌حال حاضر، مزایای این خودروها چندان زیاد نیست و بعید است که در‌مدت زمان کوتاهی جایگزین رستوران‌های سنتی شوند. از‌سوی دیگر، این فناوری، همچنان نیاز به ارتقا دارد مانند تشخیص دقیق‌تر جاده یا عابران پیاده و حتی تخصیص پلاک انحصاری.

این ماشین‌های غذا‌خوری بدون سرنشین، متعلق به شرکت Neolix هستند، استارت‌آپی که بر فناوری رانندگی خودکار تمرکز دارد. Neolix تحقیق و توسعه این محصول را از ۲۰۱۶ آغاز کرد و به‌صورت تجاری در بیش از ۳۰ شهر چین، از‌جمله پکن، شانگهای، شنژن، شیان و شش بازار بین‌المللی مانند آلمان، سوئیس، سنگاپور، امارات، عربستان و تایلند مستقر شده است.

خودروهای نئولیکس، علاوه‌بر ارائه غذا به مردم، تجربه سفر راحت‌تر و سریع‌تری را فراهم خواهند کرد اما به‌نظر می‌رسد،با محدویت‌های زیاد، مانند سطح تکنولوژی، هنوز راه زیادی برای خودروهای بدون سرنشین و فناوری خودران وجود دارد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا