مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

تقویت پلیس ایتالیا با جولیای 505 اسب بخاری!

پلیس ایتالیا برای تقویت ناوگان خود و همچنین زیباترشدن خودروهای پلیس کشورش به سراغ ۲ آلفا رومئو جولیا کوآدری‌فولیو رفته است. جولیا کوآدری‌فولیو از یک موتور آتشین ۲/۹ لیتری دو توربوشارژر V-6 با قدرت ۵۰۵ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۶۰۰ نیوتن‌متر بهره ‌می‌برد و می‌تواند برای اقدامات عملیاتی در شهرهای بزرگ و شلوغ ایتالیا مانند میلان بسیار کارآمد باشد. آلفارومئو خودرو ویژه پلیس را با تغییراتی همراه ساخته که از جمله تغییرات اختصاصی در این مدل می‌توان به یک نوار چراغ LED در بالای خودرو، یک کابین ویژه برای نگهداری لوازم و تجهیزات پلیس مانند رادیو، شوکرها، سلاح‌های گرم و همین‌‌طور یک تبلت در سمت مسافر جلو اشاره کرد. البته به گفته مقامات ایتالیا این خودرو به‌جای آنکه برای مشکلات شهری به‌کار گرفته شود، قرار است به عنوان یک خودرو تشریفات در اسکورت اشخاص برجسته و مهم استفاده شود.

Alfa_Romeo-Giulia_Quadrifoglio_Carabinieri-2017-800-01

بر اساس توافقی که بین FCA و کارابینِری صورت گرفته قرار است آن خودروساز ۸۰۰ وسیله نقلیه جدید برای نیروی پلیس در سال ۲۰۱۶ فراهم کند. علاوه بر جولیا، فیات-کرایسلر خودروهایی چون آلفا رومئو جولیتا، جیپ رنگید و فیات پاندا 4×4 در اختیار کارابینری یا مقامات انتظامی ایتالیا قرار خواهد داد. به‌نظر می‌رسد پلیس ایتالیا می‌خواهد مثل مقامات انتظامی دوبی طیف وسیعی از خودروها پرقدرت و زیبای جهان را در سازمان خود به‌کار گیرد و علاوه برخورد سریع با مجرمان به زیبایی ظاهری کشورش کمک کند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا