مکمل بنزین
گوناگونخبر

خداحافظ ولوو XC90، ایمن‌ترین اس‌یو‌وی جهان،Embla نامیده می‌شود

اخیرا شایعات زیادی مبنی بر تغییر نام محصولات ولوو به‌گوش می‌رسد. کاملا واضح است که این شرکت برنامه دارد تا سنت قبلی خود را در نام‌گذاری با حروف و اعداد انگلیسی، برای خودروهای برقی، تغییر دهد. بر‌اساس این خبر، ولوو XC90 جدید‌ اولین مدل تغییر نام یافته این کمپانی است. بر‌این‌اساس، نام مدل‌های جانشین خودروهای الکتریکی، با حروف صدا‌دار آغاز می‌شود. ولوو همچنین ادعا می‌کند که این خودرو‌ ایمن‌ترین اس‌یووی جهان خواهد بود.

بسیاری به‌دنبال این هستند تا ببینند در‌نهایت نام خودروهای برقی ولوو چه ‌می‌شود. به نظر می‌رسد که ولوو نام Embla را برگزیده است. طبق برنامه قبلی، XC90 برقی جدید در سال 2022 عرضه می‌شود و در کارخانه کارولینای جنوبی این شرکت تولید خواهد شد.این خودرو اولین اس‌یووی این شرکت است که بر‌روی پلت‌فرم جدید برقی ولوو ساخته می‌شود.

ولوو کانسپت خودروهای قابل شارژ خود را در تابستان عرضه خواهد کرد. انتظار می‌رود برخی از این مدل‌های تولیدی، صندلی‌های ردیف سوم اختیاری را برای مدل‌های هفت‌نفره ارایه دهند. این ویژگی به‌عنوان یک ویژگی متمایز، برای Embla و Polestar 3، که ذارای تکنولوژی‌های یکسان هستند در‌نظر‌ گرفته شده است. قبل از این، Polestar 2 در کارخانه مشترک Polestar و Volvo در استان ژجیانگ چین ساخته می‌شد.

بر‌اساس داده‌ها ولوو در سال 2020 تعداد 166300 دستگاه در بازار چین فروخته است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته‌اش 7.6 در‌صد رشد داشته است. این تعداد بالاترین حجم فروش ولوو در بازارهای جهانی بوده است. بر‌اساس استراتژی ولوو در سال 2017 قرار شده بود تا تمام مدل‌های این شرکت از سال 2019 به موتورهای برقی مجهز شوند و برنامه‌ریزی گردیده بود تا یک میلیون خودرو با انرژی جدید در سال 2025 تولید کند که در‌همین‌سال 50 درصد فروش محصولاتش، برقی خواهد بود.

ولوو به‌طور کامل متعلق به‌شرکت جیلی است که یکی از جاه‌طلب‌ترین خودروسازان چینی است. جیلی، 10 سال پیش ولوو را خریداری نمود و برندهای برقی و هیبریدی Polestar  و Lynk & Co را با تمرکز بر بازارهای غربی، تاسیس نمود. همچنین برندهای دیگر جیلی با نام‌های Geometry و Zeekr به‌آرامی برای توسعه در بازارهای اروپا آماده می‌شوند. همچنیمن مدیر‌عامل این شرکت اعلام کرده بود که می‌خواهد ماهواره‌های مدار پایین را برای هدایت وسایل‌نقلیه خودران خود پرتاب کند. علاوه‌براین جیلی فاش کرد که جهت ساخت خودروهای برقی، برای برندهای دیگر‌ی چون فاکسکان و بایدو  همکاری می‌کند.

تحول در بخش محصولات الکتریکی ولوو به جیلی بستگی دارد. در اوایل سال جاری، جیلی و ولوو به‌طور مشترک اعلام کردند که در زمینه خودروهای خودران با یکدیگر همکاری خواهند کرد و علاوه‌بر توسعه مشترک نسل بعدی خودروهای برقی‌، فناوری‌های آن‌ها را از جمله برای سایر برندهای این گروه به‌اشتراک بگذارند تا مزایای حاصل از این فناوریها به‌حداکثر برسد.

باید دید که آیا این عوامل به ولوو کمک خواهد کرد تا با همکاری جیلی به‌سرعت به‌هدف برقی‌سازی در سال 2030 دست یابد یا خیر.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا