مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی اسپرت الکتریکی تویوتا معرفی شد

در بین کانسپت‌های الکتریکی متعدد تویوتا و لکسس که چند روز پیش به‌طور هم‌زمان معرفی شدند و تعدادی از آن‌ها را در چرخان معرفی کردیم، مدل‌های جالب زیادی دیده می‌شود که یکی از آن‌ها یک خودروی اسپرت جذاب است. این خودرو که هنوز نام آن مشخص نیست، احتمالاً در سال‌های آینده به تولید خواهد رسید و جانشینی برای مدل موتور وسط قدیمی MR2 خواهد بود. این اولین محصول بخش GR یا همان گازو ریسینگ تویوتا و همین‌طور یکی از 30 خودروی الکتریکی جدیدی خواهد بود که تا سال 2030 توسط این شرکت و برند لوکس آن یعنی لکسس به تولید خواهند رسید.

این کانسپت شبیه یک خودروی اسپرت موتور وسط با بدنه‌ای عضلانی و سقفی تارگا به نظر می‌رسد. در جلوی خودرو، گلگیرهای برآمده از کاپوت بیرون زده‌اند و چراغ‌های LED باریکی ورودی‌های هوای لانه‌زنبوری را در برگرفته‌اند. روی گلگیرهای برجستهٔ عقب هم ورودی‌های هوای جانبی تعبیه شده که احتمالاً برای خنک کردن ترمزهای عقب یا باطری‌ها هستند. متأسفانه تویوتا هیچ تصویری از عقب این خودرو منتشر نکرده اما می‌توانیم در اینجا اسپویلری به سبک فراری FXX را مشاهده کنیم. سازنده ژاپنی همچنین هیچ حرفی در مورد مشخصات فنی این خودرو نزده و بنابراین نمی‌دانیم که آیا بر اساس نسخه‌ای الکتریکی از پلت‌فرم کوچک‌تر GA-B تویوتا ساخته می‌شود یا از پلت‌فرم الکتریکی اختصاصی e-TNGA این شرکت که متعلق به خانواده مدل‌های bZ است استفاده خواهد کرد.

درهرصورت، مناسب‌ترین ترکیب برای خودروهای این کلاس نصب موتورهای الکتریکی در عقب و چیدمان متفاوت باطری‌ها است که امکان نصب صندلی‌ها در ارتفاع پایینی را فراهم می‌کند. همچنین تویوتا می‌تواند برای کاهش وزن خودرو از باطری‌های جدید حالت جامد استفاده کند هرچند که استفاده از باطری‌های قدیمی می‌تواند قیمت نهایی خودرو را کمتر کند. نشان GR روی اسپلیتر جلوی این خودرو نشان می‌دهد که تنظیمات شاسی و سیستم تعلیق آن توسط گازو ریسینگ انجام خواهد شد تا خودرو رانندگی لذت‌بخشی داشته باشد.

 

تویوتا MR2 یک خودروی اسپرت موتور وسط محرک عقب بود که بین سال‌های 1984 تا 2007 در سه نسل تولید شد. شایعات در رابطه با نسل چهارم این خودرو بیش از یک دهه است که شنیده می‌شود اما سال گذشته نایب‌رئیس تویوتای اروپا اعلام کرد که ساخت این خودرو در اولویت شرکت نیست. بااین‌حال، خوشبختانه این کانسپت نشان می‌دهد که تویوتا به‌زودی یک خودروی اسپرت را به‌عنوان جانشین MR2 راهی بازار خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا