مکمل بنزین
خبر

سوئیست DX9 به‌همراه دو خودروی مفهومی جدید، رسما معرفی شد

در شامگاه ۹ دسامبر، سوئیست‌موتور، یک نمایش معرفی، برگزار کرد و در طول این رویداد،‌از مدل DX9 خود رونمایی کرد. همچنین در این مراسم، دو مدل مفهومی جدید با نام‌های N7 و A7  نیز معرفی شدند که نشان‌دهنده آینده سوئیست‌موتور در زمینه خودروهای شاسی‌بلند و الکتریکی است.

DX9:

سوئیست DX9 اولین مدلی است که با لوگوی جدید این شرکت عرضه خواهد شد. برای این خودرو از نظر ظاهری،‌یک سبک طراحی کاملا جدید اتخاذ شده است. جلو‌پنجره به‌شکل سپر تمایل دارد و چراغ‌های جلویی که در دو طرف قرار دارند باعث می‌شوند خودروی جدید، خشن‌تر به‌نظر برسد. در‌عین‌حال، وروی هوای نواری و مه‌شکن چهار‌نقطه‌ای زیر آن، چهره این خودرو را تا حد زیادی جذاب می‌کند.

از نظر ابعاد بدنه طول، عرض و ارتفاع آن ۴۸۷۰/۱۹۵۰/۱۸۱۸ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۸۰۰ میلی‌متر است. در عقب، چراغ‌ها در دو‌ طرف با تریم کرومی به‌هم متصل شده‌اند و علاه‌بر‌این، از طرح اگزوز چهار‌گانه دو‌طرفه نیز استفاده شده است.

در طراحی کنسول مرکزی DX9 از طراحی محبوب دو صفحه نمایش، استفاده شده است. همچنین، این خودرو به‌صورت هفت نفره عرضه خواهد شد.

 از نظر قوای محرکه، یک موتور ۱.۸ لیتری توربو شارژ با حداکثر قدرت ۲۴۵ اسب‌بخار، برای آن در نظر گرفته شده است.

N7:

زبان طراحی N7، این خودرو را پر از تکنولوژی ساخته است. چراغ‌های جلو از نظر ظاهری کاملا منحصر‌به‌فرد هستند که به‌طور هماهنگ با جلو‌پنجره ادغام شده‌اند. در قسمت عقب، طراحی چراغ‌ها به‌صورت باریک انجام شده است که کاملا هماهنگ با قسمت جلوی خودرو است.

در داخل کابین، طراحی کنسول،‌بسیار ساده و در‌عین‌حال علمی‌تخیلی است. پانل ابزار و صفحه کنترل مرکزی،‌ یکپارچه شده‌اند. اگر‌چه شکل اغراق‌آمیز صفحه‌نمایش بزرگ، پذیرفته شده نیست اما حس جوان‌پسندی و تکنولوژيک کابین، قابل حس است.

طبق اعلام رسمی، این خودرو به عملکردهای کمک‌راننده، مانند تشخیص خستگی، تغییر خط و سبقت خودکار و … مجهز خواهد بود.

در بحث فنی، هنوز اطلاعاتی، توسط سوئیست منتشر نشده است.

 A7:

A7 به‌عنوان یک خودروی تمام الکتریکی، هنوز به صورت واقعی به‌نمایش گذاشته نشده است و تنها کانسپت طراحی خودرو به‌صورت یک پیش‌نویس طراحی، معرفی شده است. فرم بدنه به سبک کوپه و کاملا اسپورت است. سبک طراحی A7کاملا با سبک طراحی N7متفاوت است. از طرح چهار صندلی، برای این خودرو می‌توان دریافت که هدف این خودرو، ایجاد یک تجربه رانندگی درجه یک است.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. فقط سوعیست دی ایکس ۹ ایرانی ها عاشق شاسی بلند سایز بزرگ هستند در ضمن نزدیک ۲۵۰ اسب قدرت دارد یعنی ۵۰ اسب بیشتر از ماکسیما که با یک ریمپ اسب بخار و گشتاور تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا