مکمل بنزین
گوناگونخبر

تیونینگ جذاب نسل قبلی تویوتا لندکروزر توسط یک تیونر روسی

هرچند نسل جدید تویوتا لندکروزر با کد 300 از زمان رونمایی به نقل محافل خودرویی تبدیل شده اما نسل قبلی این خودرو یعنی سری 200 همچنان طرفداران وفادار زیادی دارد. به همین دلیل، یک تیونر روسی بنام خان اینترنشنال (Khann International) کیت تیونینگ متمرکز بر آفرودی را با نام اکسپیدیشن برای لندکروزر 200 تدارک دیده است. این کیت با الهام از درخواست خریداران استرالیایی و خاورمیانه طراحی شده است.

این شرکت که در مسکو واقع است، در زمینه ساخت کیت‌های بدنه اسپرت برای محصولات تویوتا و لکسس فعالیت می‌کند اما این بار چیز کاملاً متفاوتی ارائه کرده است. کیت اکسپیدیشن برای برقراری ارتباط با روح ماجراجویانه لندکروزر طراحی شده و توانایی‌های آفرود عالی این شاسی‌بلند افسانه‌ای را بهبود می‌بخشد. پانل‌های بدنه بازطراحی شده این کیت که بر اساس آخرین فیس‌لیفت نسل 200 شکل گرفته‌اند، آن‌را سرسخت‌تر و مدرن‌تر نشان می‌دهند و در جلوی خودرو هم یک سپر آفرودی سفارشی با جلوپنجره منحصربه‌فرد، عناصر پلاستیکی محافظ و یک نوار LED بالای لوگوی تویوتا دیده می‌شود.

کاپوت با دریچه‌های هوا هم جدید است و خطوط سیال و پویایی روی آن کار شده است. در پروفیل جانبی خودرو، خان بچه گلگیرهایی را نصب کرده تا لاستیک‌های آفرودی بزرگ که روی رینگ‌های آلیاژی 10 پره مشکی‌رنگ قرار گرفته‌اند را بپوشاند. پله رکاب‌ها و یک اسنورکل جالب در سمت راست خودرو هم از دیگر ویژگی‌های این قسمت هستند. تکمیل‌کننده کیت تیونینگ خان هم چرخ زاپاس با اندازه اصلی و سپر جدید با روکش پلاستیکی برای محافظت بیشتر در بخش عقبی لندکروزر است.

خان همچنین برای این ماشین رنگ نارنجی و سقف مشکی‌رنگ متضاد را هم در نظر گرفته است. این شرکت فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد تغییرات فنی کیت اکسپیدیشن منتشر نکرده اما واضح است که ارتفاع تعلیق خودرو بیشتر شده است. نشان V8 در عقب خودرو هم نشان می‌دهد که این لندکروزر اکسپیدیشن به پیشرانهٔ 5.7 لیتری V8 بنزینی یا 4.5 لیتری V8 توربودیزل مجهز است اما نمی‌دانیم که آیا تیونر در پیشرانه هم تغییراتی ایجاد کرده یا نه.

با توجه به اینکه تحویل لندکروزر جدید سری 300 به خریداران ممکن است سال‌ها طول بکشد، تیونینگ نسل قبلی این خودرو ایده بدی به نظر نمی‌رسد خصوصاٌ برای مالکان کنونی این نسل که می‌خواهند چیزی به لندکروزر خود اضافه کنند. خان اینترنشنال هنوز قیمت پکیج اکسپیدیشن را اعلام نکرده اما با توجه به حجم تغییراتی که این کیت به همراه دارد، احتمالاً ارزان نخواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا