مکمل بنزین
گوناگونخبر

برد رسمی مدل‌های الکتریکی بی‌ام‌و i4 و iX اعلام شد

مدل‌های الکتریکی ب‌ام‌و i4 و iX اوایل سال آینده راهی بازار ایالات‌متحده می‌شوند و حالا برد رسمی آن‌ها از سوی سازمان EPA آمریکا اعلام شده است. طبق اعلام این سازمان، برد ب‌ام‌و iX xDrive50 با رینگ‌های ۲۰ اینچی ۵۲۰ کیلومتر خواهد بود که عدد با رینگ‌های ۲۱ اینچی به ۴۹۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند اما عجیب اینکه با رینگ‌های ۲۲ اینچی برد خودرو ۵۰۷ کیلومتر خواهد بود.

قیمت این کراس‌اوور الکتریکی از 83,200 دلار آغاز می‌شود و به یک پکیج باطری ۱۱۱.۵ کیلووات ساعتی و قوای محرکه دو موتوره با مجموع خروجی ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۶۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است. iX xDrive50 به لطف این نیرو ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

سدان ب‌ام‌و i4 eDrive40 با رینگ‌های ۱۸ اینچی با هر بار شارژ کامل باطری‌ها می‌تواند تا ۴۸۵ کیلومتر را طی کند که این عدد با رینگ‌های ۱۹ اینچی به ۴۵۵ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند. برد مدل قوی‌تر و اسپرت i4 M50 هم با رینگ‌های ۱۹ اینچی ۴۳۵ کیلومتر اعلام شده اما بهتر است برای این مدل رینگ‌های ۲۰ اینچی سفارش داده نشود زیرا در این صورت برد خودرو با کاهش قابل‌توجه ۱۶ درصدی به تنها ۳۶۵ کیلومتر کاهش میابد.

i4 eDrive40 با قیمت پایه 55,400 دلاری به یک پکیج باطری ۸۳.۹ کیلوولت ساعتی و یک موتور الکتریکی در عقب مجهز است که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با این نیرو، خودرو ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

مدل i4 M50 اما از قوای محرکه دو موتوره با مجموع خروجی ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۷۹۵ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳.۷ ثانیه‌ای را فراهم می‌کنم و خودرو را به حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. قیمت این مدل از 65,900 دلار آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا