مکمل بنزین
گوناگونخبر

فروش پلتفرم فیدلیتی به شرکتی دیگر در چین توسط چری!

Sinogold یک برند چینی در زمینه تولید خودروهای برقی است که در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسید. محصول جدید این کمپانی Yuechi نام دارد. جالب اینجاست که Yuechi  کاملا مشابه Jetour X70 است و فقط در لوگوی جلو و پشت با هم متفاوت هستند. جتور ایکس ۷۰ برای ما ایرانیها کاملا آشنا است. این خودرو در‌حال‌حاضر توسط گروه بهمن مونتاژ می‌شود و با عنوان فیدلیتی در بازار به فروش می‌رسد.

در این‌جا دو تصویر از Yuechi و Jetour X70 وجود دارد و همان‌طور که مشاهده می‌کنید از نظر ظاهری تفاوتی بین این دو محصول وجود ندارد. آیا Yuechi همان محصول قدیمی با برندی جدید است؟

                                                                                       Jetour X70

 

                                                                                   Sinogold Yuechi

از نظر ابعاد Sinogold Yuechi دارای طول، عرض و ارتفاع ۴۷۳۵/۱۸۹۰/۱۷۲۰ و فاصله محوری ۲۷۲۰ میلیمتر است که ابعاد مذکور، این خودرو را در رده شاسی‌بلندهای میان‌سایز قرار می‌دهد. موتور در‌نظر گرفته شده برای این خودرو توان تولید حداکثر قدرت ۱۲۰ کیلو‌وات را دارد که می‌تواند Yuechi را به حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر‌بر‌ساعت برساند.

 

پلت‌فرم جتور‌ایکس‌۷۰ توسط سینوگولد برای یوچی خریداری شده است. برند جتور توسط چری و در سال ۲۰۱۸ به ثبت رسید. جتور برای این‌که کل محصول را تغییر دهد تصمیم گرفته که آن‌را به سینوگولد بفروشد و به‌نظر می‌رسد در‌حال‌حاضر، بهترین گزینه برای چری همین‌کار است.

به‌طور‌کلی به‌نظر می‌رسد چری علاقه دارد محصولاتش را به‌دیگر کمپانی‌های خودروسازی بفروشد. داستان‌های مشابهی هم قبلا اتفاق افتاده است. Huatai Motor(Hawtai Motor) مانند سینوگولد در زمینه محصولات برقی فعالیت دارد که قبل از این، پلت‌فرم RIICH M1 و X1 را از چری خریداری کرده بود. Huatai این برند را ثبت ملی کرد اگرچه هیچ‌گاه محصول جدیدی از این شرکت تولید نشد.

آیا تاریخ برای سینوگولد هم تکرار خواهد شد؟ عملکرد Yuechi در گذر زمان، به این پرسش پاسخ خواهد داد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا