مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین پیکاپ فول سایز چینی به بازار عرضه شد، برادر بزرگ کاپرا!

شرکت چینی ZX Auto (همان سازنده کاپرا) بیشتر به ساخت پیکاپ شهرت دارد و هرچند در طول دوران فعالیت خود مدل‌های سواری هم ساخته است اما اکثر آن‌ها ناموفق بوده‌اند. حال این شرکت بزرگ‌ترین پیکاپ خود را با نام Weishi 1949 راهی بازار چین کرده است. این خودرو که قبلاً با نام G9 شناخته می‌شد، اولین پیکاپ فول سایز چینی محسوب می‌شود. عدد 1949 در نام این پیکاپ جدید به سال تأسیس ZX Auto در سال 1949 اشاره دارد و اهمیت این خودرو را برای این سازنده نشان می‌دهد.

نمای جلویی وی‌شی قدرتمند و باابهت است. در اینجا جلوپنجره بزرگی طراحی شده که چراغ‌های بزرگی هم در طرفین آن جای گرفته و نمایی یکپارچه را ایجاد کرده‌اند. میانه کاپوت خودرو نیز برآمده است تا نمای قدرتمند آن‌را تقویت کند. وی‌شی در دو نسخه مختلف تجاری و مسافری تولید می‌شود که ابعاد آن‌ها باهم متفاوت است. نسخه مسافری 5,392 میلی‌متر طول، 2,045 میلی‌متر عرض و 1,965 میلی‌متر دارد درحالی‌که طول و عرض نسخه تجاری به ترتیب 5,692 میلی‌متر و 1,911 میلی‌متر است.

زیر کاپوت وی‌شی 1949 یک پیشرانه 2.3 لیتری دیزلی قرار گرفته که به‌طور مشترک توسط رنو و نیسان ساخته شده و 163 اسب بخار قدرت و 380 نیوتون متر گشتاور دارد. علاوه بر این، یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی هم برای این پیکاپ ارائه می‌شود. برای انتقال نیروی موتورها هم گیربکس‌های شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

نسخه مسافری وی‌شی 1949 در جلو تعلیق مستقل دو جناقی و در عقب تعلیق پنج اتصالی با فنرهای پیچشی دارد درحالی‌که نسخه تجاری در عقب به فنرهای شمش مجهز است. قیمت این پیکاپ فول سایز در چین از 155,900 یوآن معادل 24,460 دلار آغاز می‌شود و در بالاترین نسخه به 209,900 یوآن معادل 32,800 دلار می‌رسد. ZX Auto به‌عنوان یک پیکاپ‌ساز باسابقه چینی، سال‌ها پیش اولین پیکاپ چینی را تولید کرد و حالا هم اولین پیکاپ فول سایز چینی را معرفی کرده است تا یک‌بار دیگر راه جدیدی را برای خودروسازان هم‌وطن خود بار کند.

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. ظاهر جذابی داره ولی بنظر موتور براش ضعیفه، وقیمتی که میخواد تو ایران عرضه بشه؟،
    کپیه ضعیفتره امریکایی

  2. توایران پراید وانت عرضه میشه 200میلیون که هیچ وقت دست چینی ها نمیرسه

  3. ساده نباشید این متعلق به شرکت امیکواست .همان آسنا،است که تغییرات را دیده .

  4. کسی نمیتونه پراید بخره ،پراید 22میلیونی الان میگن 160میلیون برادر کاپرا آلان میگن یک میلیارد ای روزگار

  5. خداچرابایدارزوی حتی ماشینهای چینی روهم به گورببریم؟

  6. موتور دیزل ۱۶۳ اسب ضعیف نیست گشتاور هم که بالاست من مخالف نظر آقا وحید میگم خوبه ولی متاسفانه اگر هم بیاد ایران اول یه قرعه کشی صوری با قیمت زیر نهصد تومن و بعد فروختن به دلال و فروختن بالای یه میلیارد به مردم

  7. نگران نباش اون دنیا بهترین ماشین روسوار می شیم فقط چوب تو استین ما نکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا