مکمل بنزین
گوناگونخبر

هاوال دارگو در عربستان‌سعودی به‌نمایش در‌آمد

اخیرا شاسی‌بلند جدید هاوال با نام دارگو در نمایشگاه خودروی جده عربستان سعودی رونمایی شد و نام جهانی آن برای اولین‌بار اعلام شد. هاوال یکی از برندهای زیر‌مجموعه گریت‌وال موتور است.

هاوال دارگو یک نسخه تغییر نام یافته از شاسی‌بلند داگو چینی است که با نام هاوال بیگ‌داگ نیز شناخته می‌شود. این نام چینی، با نظر‌سنجی از بسیاری از طرفداران هاوال و کاربران اینترنت و تماس‌های آنلاین متعدد انتخاب شده است.

نمای ظاهری هاوال دارگو در جلو‌پنجره ذوزنقه‌ای، سپرهای اصلاح‌شده، اپتیک ال‌ای‌دی مدرن‌تر و حذف بخش‌های کرومی با نسخه متعلق به بازار چین، متفاوت شده است. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع برابر با ۴۶۲۰،۱۹۱۰،۱۷۸۰ میلیمتر می‌باشد.

فضای داخلی دارگو با نسخه بازار چین، تفاوت زیادی ندارد. مانند نمونه‌های مخصوص بازار چین، در این نسخه نیز از یک صفحه ابزار ۱۰.۲۵ اینچی و یک صفحه نمایش لمسی چند‌رسانه‌ای رنگی ۱۲.۳ اینچی استفاده شده است.

در‌مورد قوای فنی، این خودرو از موتورهای ۱.۵ لیتری توربو و ۲ لیتری توربو با قدرت خروجی ۱۶۹ تا ۲۱۱ اسب‌بخار به‌همراه گیربکس ۷ سرعته دو‌کلاچه بهره می‌برد. همچنین هاوال دارگو ۴ چرخ متحرک می‌باشد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. هاوارل اولین برند چینی بود که مجوز ورود و فروش به خاک اروپای غربی و آمریکای شمالی راگرفت همین الآن تو ایران پره از نسخه ی ۲۰۱۸ هاوال اچ ۹ سوار بشید کیفیتش برابر با لند کروز ۲۰۱۴ است آپشناشم خیلی بیشتر از مدل ۲۰۱۴ لند کروزره بعد ۴سال کارکرد هنوز آپشنای مدل ۲۰۱۸ش با کمترین هزینه کار می‌کنه و آپشناشم بعد ۴ سال کوچکترین خرابی نداشته جالب این جاست نسخه ی ۲۰۲۲ نیو فیس هاوال ۱۰ سال یا ۳۰۰۰۰۰ کیلومتر گارانتی دارد بیخود نیست که هاوال اولین برند چینی بود که مجوز ورود و فروش به اروپای غربی و آمریکای شمالی را به دست آورد بهمن موتور نسخه ی ۲۰۱۸ را وارد اچ ۹ را وزنش نزدیک به ۲۵۰۰ کیلو گرم بود و ایرانی ها عاشق آس یو وی فول سایزند و بهمن موتور با اینکه در اچ ۹ خدمات پس از فروش بسیار ضعیفی را به نمایش گذاشت ولی فروش بی نظیری را تجربه کرد طوری که الآن دو خودرو فیدیلیتی و دیگینیتی نصف مدل ۲۰۱۸ اچ ۹ هم نفروختند نمی‌دونم چرا با اینکه بیش از ۴ ماه مدل ۲۰۲۲ در چین پیش فروش میشه و ۳ ماه به دست مشتریان رسیده بهمن موتور یا هیچ برند ایرانی مدل ۲۰۲۲ هاوال اچ ۹ رابه ایران نیاورده‌اند مدل ۲۰۱۸ اچ ۹ نزدیک دو و نیم میلیارد بستگی به رنگ و تمیزی یکم بالاتر و پایین تر به فروش می‌رسد بازم بگم تا سال ۲۰۱۴ طبق نظر سنجی ها لکسس ال ایکس ۵۷۰ بیشترین طرفدار را داشت البته در بین افراد مرفه با چه زبون بگم ایرانی ها جفت کانادایی ها تو خودرو میگن هر چه فول سایز تر و پر قدرت تر بهتر حالا آس یو وی پیکاپ سدان حتی هاچ بک هیوندای آی ۴۰ ۱۰۰ برابر هیوندای آی ۱۰ و آی ۲۰ طرفدار دارد حتی کوپه ی بلند و پهن کانورتبل

  2. این همه خودرو ساز فقط درحد ما ایرانیها خودروهای کرهای وژاپنی بهترین هستند وبودند .واقعا رودست ندارند از هر لحاظ.بهترین چینی که به ایران می اورند یعنی اشغال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا